Ga naar inhoud


VTM HD ligt eruit


Pletskop

Aanbevolen berichten


Nu ben ik geen weerdeskundige, maar een storing omwille van slecht weer, lijkt mij ook van tijdelijke aard...

 

Als bij mij het signaal wegvalt, dan heb ik persoonlijk er enkel lokaal last van, ondanks dat het in heel europa wegvalt. Dat het voor ziggo en kpn enkel in een bepaalde regio uitvalt, maakt het niet minder ernstig, want het zal deze mensen worst wezen dat men er aan de andere kant van het land geen last van heeft.

 

Misschien weet je het niet, maar slecht weer is meestal lokaal, ik heb het nog niet meegemaakt dat volledig europa op hetzelfde moment met slecht weer zit te kijken en geen tv kan kijken.

 

Het lijkt wel alsof je met appels en peren wilt gooien, ondanks dat Eduard07 gebruik maakte van een  ;) , die mij de indruk gaven het bericht niet met wetenschappelijke precisie te moeten ontleden.

 

 

Hier sla je in je drang om satelliet te promoten de plank weer eens volledig mis.

Misschien weet je het niet, maar je naar linkt naar plaatselijke storingen die van tijdelijke aart zijn geweest.

Deze storing betreft een storing waar je in geheel Europa last van hebt en dat is een die niet te verhelpen is en in de toekomst alleen maar meer voor zal gaan komen.

 

Je vergelijkt appels met peren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Misschien weet je het niet, maar slecht weer is meestal lokaal, ik heb het nog niet meegemaakt dat volledig europa op hetzelfde moment met slecht weer zit te kijken en geen tv kan kijken.

 

 

Tja, ik heb het meegemaakt dat bij mij de zon scheen aan een stralend blauwe hemel en toch het signaal uitviel wegens slecht weer.

Het signaal zal namelijk eerst omhoog moeten naar de satelliet en wanneer boven het grondstation in Hilversum of in Luxemburg het extreem slecht weer is veroorzaakt dat precies dezelfde demping en wegvallen van het signaal in de uplink.

De Astra satelliet ontvangt dan geen inkomend signaal en jij ziet thuis het signaal wegvallen.

Niet alleen jij, maar ook de rest van Europa heeft dan geen ontvangst meer van de betroffen zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft een Sky Italia gebruiker in Italië weinig tot geen last van dat het in Hilversum slecht weer is, tenzij hij naar CD/TVV zou willen kijken.

 

Alles kan uitvallen, daar hoeft in mijn ogen niet zo fel op gereageerd worden, al helemaal niet aangezien het met een knipoogje wordt gebracht.

Vroeger (20j geleden) zaten wij ooit uren zonder kabel TV, is me met satelliet de afgelopen 8 jaar nog nooit overkomen, zullen we dan maar meteen concluderen dat satelliet beter is dan kabel?? En bij de kabelaars gaan sommige kanalen ook op zwart als de uplink in slecht weer zit.

 

Ik ben dan ook van mening dat Johan45 de plank volledig mis slaat en dat hij als moderator zijnde beter zou moeten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als jij denkt dat de weersomstandigheden voor satelliet ontvangst beter of niet slechter wordt dan zal je in jouw ogen wel gelijk hebben.

De mening van deskundigen op weer gebied is echter anders.

Water overlast gaat volgens de deskundigen toenemen en dat veroorzaakt nu eenmaal meer overlast in de toekomst voor de kijkers van satelliet TV.

Vroeger is voorbij. Toen was de kabel nog voor veel zenders afhankelijk van de schotel.

Nu er veel meer via kabel gaat en de kabel minder afhankelijk is van de satelliet is de uitval via kabel minder.

En dit allemaal zonder emoticon.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met het kabeltv systeem kon je in het analoge tijdperk vroeger het grondwater pijl aflezen.

Er was een speciale s/n naar waterpijl tabel beschikbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat storingen via satelliet minder voor doet dan kabel.

mijn denken,

de coax,moet door heel wat,tegen dat hij bij je binnenkomt in je dvb-c bakje.Hij gaat door ettelijke versterkers,verzwakkers,verdeeldozen (weet juiste naam niet) om verschillende huizen aan te sluiten,er is ook sprake van paddestoelen enz.Als één van die schakels dom doet,of het laat afweten,dan kan je al narigheden hebben.Al werken ze nu wel in soorten van lussen,als er iets uitvalt,dat ze het van een andere plaats halen.

Via satelliet,is enkel het weer,dat tussen satelliet en je schotel zit.Tussen je schotel zit enkel je lnb(s) switches coax en ontvanger.

Satelliet signaal uitval,hebben wij heel weinig.terwijl ik meer kabelkijkers hoor klagen van beelduitval.

Ja,zelfs dvb-t zou ook wel eens durven uitvallen.

Maar het is zo,gelijk hoe je het signaal ontvangt,100% beeldgarantie kan je niemand geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat te denken van de aardbevingen in Groningen, daar kunnen de kabels ook slecht tegen.

Zijn ze daar toch aangewezen op de satelliet voor een dagelijkse snuifje TV genot.

Voordat de rimboe-gedachte over het Noorden hier weer eens postvat, het volgende. De kabel werkt hier nog prima ondanks de aardbevingen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders zijn dagelijkse kijkers van vitaya,en heb nog geen klachten gehad.Wel zou één HD wel eens durven haperen,maar wie of wat de oorzaak is,heb ik nog niet gezocht,omdat het zich enorm weinig voordoet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem bij mij (enorme hoosbuien even buiten beschouwing latend). Op alle TVV zenders tussen de 14,6 en 15,3 dB op een 88cm triax.. Gebruik gewoon CCCam met TVV/CDS en Digitenne kaart in de sloten.. Digitenne via de AlphaCrypt module..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...