Ga naar inhoud


Vervanging Triax 88 cm door een schotel met meer versterking


muppet

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn rotor een 88cm triax schotel er aan hangen deze wil ik graag vervangen voor een schotel met een betere versterking zodat ik de zwakke zenders wat beter kan ontvangen.

Ik wil niet een veel grotere er aan hangen een paar cm geeft niks maar hij moet niet veel groter dan deze ik zat naar een fuba te kijken alleen die gaan maar tot 78 cm.

Wie weet een goede optie om deze triax te vervangen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.fuba.de/produkte/satellitenempfang/satellitenantennen/110-cm-reflektordurchmesser/fuba-daa-110-a.html

 

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. ;)

 

(Als je even rondshopt op het internet, zie je hem al gauw goedkoper.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland bij heel veel shops voor €189,- te koop. Het blijft een fors bedrag.

 

Zonder de ontvangst van de Triax te kort te willen doen: de Fuba is dan ook wel een schotel van een heel andere orde.

Er zit geen milimeter kunststof aan. Laat staan een wiegende klaparm. ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot verschil is: de mastbeugel en de lnb arm zijn uit één geheel an goed materiaal. Dus kan geen kant op. De schotelplaat zelf wordt er apart op gemonteerd. Dat is bij een Technisat schotel ook zo zoals de Multytenne. Dus geen klaparm inderdaad.

 

Het ontvangstsignaal was perfect. Ik had een monoblock in voor Astra 1 en 3. Beide meer dan perfect signaal. Nagenoeg 99-99 op alles. Het  mooie eraan is dat wanneer je een rail wil monteren je de centrale lnb ook daadwerkelijk centraal kunt stellen. Niet mooi is dat je de rail kan kantelen zoals bij Triax of nog beter een BigBisat, de hele constructie op de mast.

 

Terugkomend op jou vraag: Een Triax 88 geeft veel signaal, een Fuba 850 ook, ik denk vergelijkbaar. Strikt genomen zou je een 110 cm Triax of bijvoorbeeld die Fuba 110 moeten nemen om je vraag te beantwoorden.

Ga je kijken naar kwaliteit dan kom je denk ik op de Duitse schotels uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste muppet

Hierbij een test van Duitse schotels van een paar jaar geleden. Het gaat dan om schotels van 75 tot 90cm.
De Kathrein schotel met slechts een diameter van 75cm rond heeft de beste ontvangstwaarde, beter zelfs dan de Triax 88 van 85x95cm.
Je kunt de waardering die ze per merk geven best overplaatsen op ook een maat groter. Ook de speciale lnb van Kathrein komt in de lnb-test als testwinnaar uit de bus.

Er is ook nog een kleine test voor iets grotere schotels. Daar moet je €2,- voor betalen, zie: http://satvision.de/tests/80-100-cm-sat-antennen-im-test-1478
 

SATVISION-d0ac6414ae2b50837054a65525d82280.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste muppet

 

Hierbij een test van Duitse schotels van een paar jaar geleden. Het gaat dan om schotels van 75 tot 90cm.

De Kathrein schotel met slechts een diameter van 75cm rond heeft de beste ontvangstwaarde, beter zelfs dan de Triax 88 van 85x95cm.

Je kunt de waardering die ze per merk geven best overplaatsen op ook een maat groter. Ook de speciale lnb van Kathrein komt in de lnb-test als testwinnaar uit de bus.

 

Er is ook nog een kleine test voor iets grotere schotels. Daar moet je €2,- voor betalen, zie: http://satvision.de/tests/80-100-cm-sat-antennen-im-test-1478

 

Sprietje, even off topic maar heb je ook zoiets van de Multytenne? Zou ik mooi vinden en in me archief kunnen zetten!

 

Alvast bedankt.

 

Muppet, succes met je keuze en ik hoop dat jij voor een Duits merk gaat kiezen, die dingen zijn super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een duitse site het volgende gevonden:

  • Inverto IDLB-TWNL40-ULTRA-OPP Twin LNB
  •  
  • En als schotel
  • TechniSat SATMAN 850 Plus 
  •  
  • Als ik het goed gelezen heb in die review van sprietje komt de satman als 1 van de besten er uit.
  •  
  • Verbeter mij als ik het mis heb.
  •  
  •  

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...