Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja Don, al je hints verwijzen naar "Roadies" en als je dan iets creatief met de naam bent, kom je hier :

 

Ro-d-Ys was in de jaren zestig een Nederlandse beatgroep uit Oude Pekela, onder leiding van Harry Rijnbergen.

 

Op 23 september 2006 werd, op initiatief van Stichting Ro-d-Ys, in Oude Pekela een monument voor de groep onthuld.

 

Vond dit wel een grappige anekdote : Opvallend was de nasale zang van Harry Rijnbergen, in het Engels met een Gronings accent. Band en producer communiceerden vaak in het Engels, omdat Van Hemert de Groningse tongval niet verstond.  :D

 

Wiki : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ro-d-Ys

 

De locatie : http://goo.gl/maps/jKf4b

 

Een bekende song van deze band :

 

 

En hier nog het monument :

post-62319-0-78969700-1427502005.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed Truus, je hebt het wel laat gemaakt gisteren nacht trouwens. Tja je moest wat creatief zijn met de naam, en eigenlijk denk ik dat dit een van de weinige beelden of koppen is van een hele pop groep bij elkaar.

 

Als je nog wat verder wil lezen hier hun site:

 

http://www.ro-d-ys.com/geschiedenis.html

 

Natuurlijk mag jij nu weer, ik denk trouwens dat onze Belgische spelers nog nooit van deze groep gehoord hadden. En jij hebt ook weer wat geleerd.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En jij hebt ook weer wat geleerd.

 

Yep, ik word steeds slimmer, m'n haar begint zelfs al wat donkerder te worden  :D

Is wel wat van voor mijn tijd, maar ik meende dat de naam van de band eens voorbij was gekomen in "de Nacht van de Popmuziek". Is altijd leuk om dat soort achtergronden ook te lezen, dat boeit mij wel.

 

Doch, voor de volgende laten we de muziek even achter ons....

Ik heb een locatie voor jullie waar "iets" ligt, en dat "iets" zou je daar niet zo gauw verwachten. Nu zou ik graag 2 dingen van jullie willen weten: 

 

Als eerste : Wat is dat "iets" ?

En als tweede, en dat is eigenlijk nog belangrijker : Hoe is dat "iets" daar terechtgekomen ? 

 

 

post-62319-0-15408500-1427566929.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De daarop volgende jaren verliepen voorspoedig.
Maar tijdens WW 2 ging het me minder goed af, de Duitsers lieten hun oog op mij vallen en zij besloten dat ik hun moest dienen….
Dit dienen bleek echter niet geheel ongevaarlijk. Al was dit uiterst geheim, men kreeg er al gauw lucht van, en ik was nergens meer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een dag was ik dringend hulp nodig, gelukkig was er een stad waar ik welkom was.
Maar daar bleek hoe "gevaarlijk" ik was geworden, het ging vreselijk mis. De gevolgen waren niet te overzien,
er vielen vele doden,  honderden (zo niet, duizenden..)  gewonden, huizen werden totaal vernield.
Zou mijn nieuwe naam een voorteken zijn geweest… ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit alles gebeurde uitgerekend op een "bijzondere" dag.
Daardoor dacht men in eerste instantie aan een aanslag, maar men sprak ook van een dramatisch ongeval.
De berichten daarover zijn echter wat verschillend.
Maar feit is, het werd de grootste ramp tijdens WW 2 in dit land.
Van mijzelf bleef niets over, ..... op dat ene "iets" na dan. 

 

Een mooie, symbolische, hint

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...