Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even samenvatten:

De eerste drie video-hints zeggen iets ( veel ) over de persoon in kwestie, maar wiki zal je niet verder helpen.

Het gaat  immers niet over een bekende persoon maar gewoon over een geliefde persoon, en je kan al wel raden wat er gebeurd is.

Laat hint "Selma" nog even buiten beschouwing en concentreer je op de roos: die hint kan je recht naar de oplossing leiden als je je beste "riddle skills"  bovenhaalt. 

En om in de sfeer te blijven nog dit:

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk hoor Gene, ik heb werkelijk alle hoeken van de "www" gezien. "Gottes Rat" bracht me echt overal, behalve op de juiste plek....(zal hem nog eens om advies vragen :lol: ).Maar met de zoekwoorden "selma flower german" kwam ik dan toch uiteindelijk bij dit mooie verhaal uit :

 

Over 50,000 flowers have been placed on the grave of a young girl who died almost 145 years ago in Freiburg, Germany. Who places them there, no one knows. Every morning, under summer’s sun and winter’s snow, a fresh flower has been placed on the grave of Caroline Christine WalterCaroline Walter and her beloved older sister Selma moved to Freiburg to live with their grandmother after their parents died.

 

De rest van het verhaal hier :

https://mysendoff.com/2012/02/a-mystery-of-eternal-love/

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Friedhof_%28Freiburg_im_Breisgau%29

 

 

p.s. Ik ben vandaag naar m'n werk en ben niet in de gelegenheid om direct een nieuwe te plaatsen. Als iemand anders er ééntje klaar heeft liggen, no problemo, ga gerust je gang. En anders wordt het dus pas laat in de middag of misschien begin van de avond.

 

 

 

post-62319-0-85044900-1426751750.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus, alles correct natuurlijk, maar je hebt het blijkbaar via de moeilijke weg gevonden. 

Had je sneller op deze site terechtgekomen: http://fudder.de/artikel/2012/12/05/die-schlafende-schoene-vom-alten-friedhof/

dan had je meteen ook deze tekst gevonden:

 

Wie groß die Trauer um die junge Caroline gewesen sein muss, zeigt die fast unleserlich gewordene Inschrift, die das Buch in ihrer Hand trägt: „Es ist bestimmt in Gottes Rath, dass man vom Liebsten was man hat, muss scheiden.“

 

Soms moet je een beetje geluk hebben bij het zoeken natuurlijk.
maar een mooi verhaal is het zeker: zowat alle dagen  verse bloemen op het graf, al 148 jaar land.

En om in schoonheid te eindigen: hier nog een plaatje van het graf in wintertijd:

 

 

post-41082-0-44360400-1426756279.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knap Truus, je moest eens weten waar ik overal geweest ben om de locatie te zoeken.

 

Ik zal wel een nieuwe plaatsen, kan je lekker zoeken dit weekend, tenminste als Gene je niet voor is, en volgens mij is deze nooit geplaatst.

 

Ik heb weer een begraafplaats, kan eigenlijk niet vinden waar die persoon precies ligt, maar ik denk niet dat dit wat uitmaakt.

post-33726-0-17464400-1426761708.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...