Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij de vorige hint, kan Wiki zeker helpen.  ;)

 

Aangezien het best moeilijk is om vanuit plaatje 1 (locatie A) de gezochte link te kunnen vinden, geef ik nog maar een hint naar de link zelf :

 

Eén van de besten ter wereld....

post-62319-0-70806300-1427041404.jpg

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor plaatje 1 heb ik nog de volgende hint voor jullie :

Op deze locatie kan men iets te bezichtigen, iets wat Frank Sinatra héél goed had kunnen gebruiken om zijn trip te maken (denk aan "jaren 60"). 

Als je deze locatie hebt gevonden en je combineert dat met de link (overeenkomst..!) tussen Chris Rea's King of the Beach en Simply Red's Love and the Russian Winter, dan moet Google al wel met iets interessants tevoorschijn komen  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal inmiddels misschien al wel duidelijk zijn, dat met deze opdracht Wiki beduidend minder vriendelijk is dan Google. De Wiki's van beide locatie's geven die info namelijk niet. De link die jullie zoeken, dat is ook echt de schakel tussen beide locatie's (die Wiki verwijst wel naar die 2 locatie's btw, anders wordt het misschien wel heel erg moeilijk...).

 

Nou vooruit dan maar, ik ben in een gulle bui en zal jullie eens een mooie hint richting deze schakel geven. Alleen, geen bewegende beelden deze keer (zo gul ben ik dan weer niet... :lol:)

 

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het was wel ff zoeken, maar hier dan eindelijk de oplossing.

 

1ste locatie is chess records in Chicago

 

2de locatie science museum ook in Chicago

 

De link tussen deze locaties is Paul butterfield, plaat opgenomen in de chess records studio en daarna album cover gemaakt bij het science museum:

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/East-West

 

Hier nog een afbeelding:

 

En nog een afbeelding van de studio:

 

 

 

post-33726-0-58740900-1427299396.jpg

post-33726-0-38171400-1427299416.jpg

post-33726-0-02782000-1427299656_thumb.jpg

post-33726-0-61774100-1427299824.png

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi alle info gecombineerd hoor, Don.

 

Tja, de Chess Records Studio was al vaker voorbij gekomen, dus die was vast wel snel gevonden.
Als de andere locatie dan op "loopafstand" is, moet je dus wel in Chicago blijven.
In 1968 vloog men met de Apollo 8 naar de maan, Google je dus "Apollo 8 Chicago" dan kom je bij het Museum of Science and Industry terecht. De overeenkomst bij de albums was "East-West", de afbeelding is natuurlijk een "blues harp" en aan het begin van de song van the Last Waltz, hoor je al duidelijk de naam "Paul Butterfield". En dat alles bijelkaar, brengt je inderdaad naar het album van de Paul Butterfield Blues Band.

 

Ik had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen dat het om een album cover ging, maar dan hadden jullie het zeker hier al gauw gevonden, vandaar de omweg ;)

 

http://www.popspotsnyc.com/paul_butterfield_east_west/

 

Mag jij nu weer verder……

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...