Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten

Ja Gene , tijdens mijn voetbaljaren als speler en als trainer heb ik altijd kort op de bal gespeeld. Nu dit niet meer kan op mijn leeftijd moet ik dit noodgedwongen op een ander terrein doen. In dit specifieke "faits divers" die toch aardig wat aandacht heeft gekregen in de media , was het meer kort op de ballen spelen. :grin:

 

Maar ik had direct het plaatje herkend , ik mag m.a.w. een toekomstige opdracht van mijn lijstje vegen.

 

 

Maar een nieuwe.

Een speciaal gebouw , aangekocht door een bekende persoon , velen noch niet van gehoord denk ik. Deze persoon kocht dit gebouw aan einde 19° eeuw en oefende er niet alleen zijn beroep uit , maar hij had ook een mooie hobby.

Dus de gewone vragen , waar , wie , welke hobby , enz.....

post-37533-0-99971800-1427966100_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

oefende er niet alleen zijn beroep uit , maar hij had ook een mooie hobby

 

Laat ons maar zeggen dat deze persoon van zijn hobby gebruik maakte voor zijn beroep.

In het begin van de 20° eeuw , heeft hij iets ontworpen dat met veel enthousiasme wordt getest tijdens WW I . Jaren werd het project terug in de koelkast gedropt maar naar aanloop van WW II werd het terug opgevist. Tijdens WW II werd er massaal gebruik van gemaakt. Zelf op heden is deze uitvinding weer "hot news" maar dan flink wat gemoderniseerd.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Chris Rea had in zijn leven ook een passie , hij schreef er een film over en een volledige soundtrack. Misschien helpt één van de songs hieruit jullie verder. 

 

https://youtu.be/BPCmbj2iNX4

 

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Deze is reeds eens langsgekomen , maar terug toepasselijk. ;)

 

https://youtu.be/Bioah3q7JOk

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de hint van Chris Rea : onthou de song name en zeker de tekst.

Bij de hint van Tee Set : onthou de mooie song name.

 

 

Zelf op heden is deze uitvinding weer "hot news" maar dan flink wat gemoderniseerd.

 

hint :

 

https://youtu.be/Edhevr1YFpA

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Chris Rea had in zijn leven ook een passie , hij schreef er een film over en een volledige soundtrack. Misschien helpt één van de songs hieruit jullie verder.

 

Kijk vooral ook even na ongeveer één minuut op de videoclip.

 

hint : Misschien brengt Sir Paul en zijn groep jullie op het goede spoor en zeker ook de song en songtekst.

 

http://youtu.be/16rTnPQDf_8

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan maar een hele mooie . Graag even kijken naar het vogeltje :) ....

 

https://youtu.be/GQVUKJN81jk

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan maar een hele mooie . Graag even kijken naar het vogeltje :) ....

 

 

 

Haha, zeker op het einde: prachtig. Al had ik eerder iets van George Baker Selection verwacht... 

om maar te zeggen: ik voelde wel welke richting je uit wilde, zeker na Bel Ami, maar hoe combineer je dat met een camera ? Wel, eigenlijk vrij eenvoudig: zet  "duif en camera " in google en klik: hier is het resultaat:

 

-de plaats: http://goo.gl/maps/rN14M

 

-het gebouw: Die Hofapotheke Kronberg (früher Amtsapotheke Cronberg) ist eine Apotheke in Kronberg im Taunus. wiki: http://de.wikipedia.org/wiki/Hofapotheke_Kronberg

 

- de verantwoordelijke: Julius Gustav Neubronner (8 February 1852, Kronberg im TaunusDuchy of Nassau – 17 April 1932) was a German apothecary, inventor, company founder, and a pioneer of amateur photography and film. He was part of a dynasty of apothecaries in Kronberg im Taunus. Neubronner was court apothecary to Kaiserin Friedrich, invented the pigeon photographer method for aerial photography. wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Julius_Neubronner

 

en nu wordt de uitdrukking "lach eens naar het vogeltje" eindelijk ook duidelijk want dat zag er destijds zo uit:

post-41082-0-86620700-1428077318.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles prima Gene , mooi !

 

 

Al had ik eerder iets van George Baker Selection verwacht...

 

Ik dacht dat je de versie van de Strangers eerder zou verwacht hebben. :)

 

Is toch een prachtig verhaal , na we weten wat er allemaal werd ingezet in de oorlog naast paarden,honden,enz.... ook nog de duiven.

Bewust heb ik het woordje camera niet laten vallen , blijkbaar was de duif genoeg.

 

Prachtige foto die je geplaatst hebt van die duiven , de "drones" van meer dan honderd jaar geleden.

 

en nu wordt de uitdrukking "lach eens naar het vogeltje" eindelijk ook duidelijk.

 

Die uitdrukking komt niet van de duif hoor. De oorsprong van deze uitdrukking is zo ontstaan :

 

De uitdrukking "Kijk eens naar het vogeltje!" is letterlijk te nemen en komt uit de beginjaren van de fotografie.

De portretfotograaf van toen werkte in een daglichtstudio met een grote houten camera op een zwaar statief en gebruikte grote glasplaten (bvb 18x24) als opnamemedium. Het gebruik van verlichting kwam pas later.

Doordat de emulsies nog niet erg lichtgevoelig waren moest er een lange belichtingstijd gebruikt worden en dienden de mensen die poseerden voor een bepaalde tijd, soms wel een minuut, stokstijf stil te zitten. Er werden zelfs klemmen gebruikt die het hoofd en de armen, aan de achterzijde buiten beeld ondersteunden om zeker geen bewogen beelden te hebben. Met kinderen, die moeilijk kunnen blijven stilzitten, was dit een groot probleem en deze moesten zeker afgeleid worden zodat zij ook mooi stil bleven zitten. Daarom had de fotograaf dikwijls een opgemaakt vogeltje op zijn hand of op de lens van het toestel zitten en moesten de kinderen "naar het vogeltje kijken en mooi stil zitten als zou het kunnen wegvliegen".

Op sommige oude foto’s en prenten van dergelijke daglicht-fotostudio’s zien we de fotograaf aan het werk met deze attributen.

 

Zo, en nu aan jou voor een nieuwe.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat, we hebben weer wat bijgeleerd, maar breng die hedendaagse terroristen nu niet op ideeën hé... :D .

Volgende opdracht heeft - voorlopig althans- nog geen doden veroorzaakt.

Op welke plaats ben ik, en wat zie ik ?

post-41082-0-22314800-1428088415_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...