Ga naar inhoud


nieuwe tv kopen Sony of Samsung?


chez

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben van plan om binnenkort een nieuwe tv te kopen maar twijfel tussen deze twee:

Samsung UE48HU7500
Sony KD-49X8505B

 

Ik wil de tv met de beste beeldkwaliteit van deze twee maar vind niet echt veel terug op internet.

Iemand die hier iets over kan toelichten?

Alvast bedankt

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit de test bij de consumentenbond:

 

Voor de Sony:

Testresultaten van de Sony KD-49X8505B
 
Testresultaten
CB Testresultaat 6,7 Kijktest (32%) 6,9 HD-beeldkwaliteit via HDMI met optimale beeldinstellingen 7,1 HD-beeldkwaliteit via HDMI met standaard beeldinstellingen 6,0 Beeldkwaliteit via ingebouwde tuner voor Digitenne 6,8 Beeldkwaliteit via ingebouwde tuner voor kabel (HD) SD-beeld: 6,9; HD-beeld: 7,2 Beeldkwaliteit via ingebouwde tuner voor satelliet (HD) SD-beeld: 6,7; HD-beeld: 7 Beeldkwaliteit Ultra HD (4K) 8,5

En dan voor de Samsung:

 

Testresultaten van de Samsung UE48HU7500
 
Testresultaten
CB Testresultaat 7,8 Kijktest (32%) 8,2 HD-beeldkwaliteit via HDMI met optimale beeldinstellingen 8,4 HD-beeldkwaliteit via HDMI met standaard beeldinstellingen 7,4 Beeldkwaliteit via ingebouwde tuner voor Digitenne 8,2 Beeldkwaliteit via ingebouwde tuner voor kabel (HD) SD-beeld: 8,2; HD-beeld: 8,5 Beeldkwaliteit via ingebouwde tuner voor satelliet (HD) SD-beeld: 8,2; HD-beeld: 8,7 Beeldkwaliteit Ultra HD (4K) 8,7

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar de winkel gaan, laat ze naast elkaar zetten en kies die met het mooiste beeld......

Mijn ervaring daarin is teleurstellend, vooral de nieuwere tv's hebben een winkelmode, die soms heel anders is dan het gebruik thuis. de verlichting in een winkel is soms heel anders dan thuis.

Daarom vind ik hetgeen t.s. doet de perfecte manier vooraleer een aankoop te doen, ik heb dit ook gedaan, voor mijn NAS, waardoor ik behoed was een verouderd en geen goed toestel te kopen.

Beetje top offic, maar rondvragen op het net, vind ik één van de beste manieren. Helaas zijn reviews soms niet geheel betrouwbaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle nieuwe televisies hebben een winkel modus dus daar vergelijken is inderdaad moeilijk.

Ook sites als kieskeurig kun je niet zo veel van navertellen, uit onderzoek is gebleken dat mensen als ze iets zelf kopen hier niet graag negatief over zijn.

Zo bleek dat men bijna altijd hun keus beter vind dan dat van een ander, ook als men met dat ander merk geen ervaring heeft.

Maar goed ik plaats vaak televisies maar ken de sony niet wel de samsung.

Zou ook nog even naar panasonic en lg kijken. Dit laatse merk heeft op het ogenblik mooie toestellen die net iets goedkoper zijn.

Ik meende dat dit toestel van samsung wel een erg goed aangeboden signaal nodig heeft.

aangepast door clemens2

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...