Ga naar inhoud


schotel tv in een flat op gezamelijke satelliet


chez

Aanbevolen berichten

Was vandaag even bij een vriend hier in Spanje die op een flat woont waar ze een gezamelijke satelliet hebben voor de spaanse canal plus.

Ik had mijn tuner even meegenomen om te kijken of hij dan ook de nederlandse sd zenders kon ontvangen aangezien de spaanse canal plus op de 19,2 zit.

Toen ik begon te testten bleek dat die niet op alle kanalen signaal geeft.

had alleen signaal op wat nieuws zenders, de spaanse zenders en de bvn.

Dus ik denk dat ze op 1 of andere manier die andere kanalen geblokkeerd hebben.

Iemand die hier wat meer inzicht in heeft en is er een manier om dat te veranderen dat dus de nederlandse kanalen ook signaal hebben?

Vriendelijke groet

 

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal + zit op de Astra 19,2 op 10729V, 10758V, 10788V, 10818V, 10847V, 10876V, 10936V, 10979V, 11038V, 11068V, 11097V, 11127V, 11156V, 11259V, 11318V, 11436V, 11627V, 11686V.
Dus allemaal verticaal gepolariseerde transponders in de lage band want die loop tot 11700MHz.

De nieuwe frequentie van BVN zit op 11186V, die zit dus ook in de lage band en verticaal gepolariseerd.

Je kan in die flat dus alleen de lage band verticaal ontvangen op de Astra 19,2.
Dat is een kleine moeite om dat zo te maken met een Quattro-lnb en een multiswitch.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je daar geen toegang hebt. Dan moeten alle gebruikers instemmen, om veranderingen te doen, en wie betaald indien mogelijk de nodige kosten?

Bij een mogelijk defect, is het ook bespreken hoe op te lossen. Maar als de andere gebruiker op zijn tv nog gewoon beeld heeft, dan kan het misschien lastig worden, tenzij de Spanjaarden een heel andere levensstijl hebben dan wij belgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja precies daar zit dus het probleem hij mag geen schotel aan de muur hangen want dat vinden ze niet ethisch verantwoordt, in elk geval bedankt voor jullie antwoorden :-)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...