Ga naar inhoud


Xsarius Satmeter Plus


Leenthelimp

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb wat vraagjes over een door mij aangeschafte Xsarius Satmeter Plus.

 

Ik ben niet echt bekend met het richten van schotels/lnb,s.

 

Mijn vraag is ik kan de 23,5  Astra niet gevonden krijgen op de Xsarius, er wordt gezegt dat dit komt door dat deze hd uitzendingen doet. Klopt dit verhaal?

 

Ook lukt het mij niet om de Astra 1 te pakken te krijgen als ik deze zoek dan geeft de meter iedere keer de 28,2 weer?

Komt het misschien door instellingen? Moet ik een keuze maken in TPS Paket, hier is een ruime keuze in. de andere instellingen zoals LNB en Diseq poort die begrijp ik wel.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groetjes,

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vraag is ik kan de 23,5  Astra niet gevonden krijgen op de Xsarius, er wordt gezegt dat dit komt door dat deze hd uitzendingen doet. Klopt dit verhaal?

 

Xsarius Satmeter Plus is een SD satelliet meter. Het klopt dat deze satelliet meter geen HD satelliet signaal kan meten. Op de astra 3 zijn er genoeg transponders die in SD uitzenden. Het zal geen probleem of issue zijn met de Xsarius. 

 

Ook lukt het mij niet om de Astra 1 te pakken te krijgen als ik deze zoek dan geeft de meter iedere keer de 28,2 weer?

Komt het misschien door instellingen? Moet ik een keuze maken in TPS Paket, hier is een ruime keuze in. de andere instellingen zoals LNB en Diseq poort die begrijp ik wel.

 

Als men in de Xsarius de astra 1 heeft ingesteld en de Xsarius geeft aan dat het de astra 2 is. Dan is schotel niet correct uitgericht. Schotel moet meer richting het oosten worden gedraaid.

 

Zie ook de handleiding:

http://www.cabsat.nl/download/file/handleiding_satplus.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je schotel op 28.2 * oost staat en je wilt naar 19.2* oost ,dan zul je de schotel naar het westen moeten draaien ,dus van achter gezien NAAR RECHTS.

Je moet het zien van uit je schotel perspectief,dus van de achterzijde gezien.

Anders vind je hem nooit.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...