Ga naar inhoud


powerline adapters combineren


cremas

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

2 Vraagjes:

 

Is het mogelijk om 200 Mbps powerline adapters te combineren met 500 Mbps adapters?

(Adapters zijn van hetzelfde merk).

 

Is er een maximum wat betreft het aantal adapters in 1 woning?

 

Groet, Cremas

 

 

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je ze in huis probeer het dan uit in theorie zou het moeten werken de 500 Mbps adapters moeten dan schakelen naar 200 Mbps het is net hoe de fabrikant dit gemaakt heeft.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die adapters zijn leuk, maar moet je door een aardlekschakelaar van 30ma, of een oud huis, waar loden kabels liggen, dan heb je het wel gezien, want dan is zelfs de snelheid te traag voor home cs.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een aardlekschakelaar en loden kabels, maar mijn powerline adapter heeft een snelheid van 141 Mb/s.

Misschien heb je nog loden afvoerbuizen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder huis, heeft zijn elektrische installatie, de een al meer volgens de hanteerbare normen, dan de andere.

Waar ik woon, is er geen probleem, om via een aardlekschakelaar te gaan met pwl's. Maar ik heb wel een kabel moeten verleggen, omdat aan de draad die naar mijn kamer komt een 30 cm oude loden leiding van (zonder overdrijven) meer dan 40 jaar oud is. deze is van achter de 2de wereldoorlog als ik mij niet vergis, zou eens moeten vragen aan vader.

Of het nu echt die leiding is, heb ik niet echt gezocht, maar zodra ik de situatie veranderd had, dat die niet meer op deze leiding kwam, was probleem over.

 

Bij iemand anders, was er beknibbeld op het plaatsen van elektriciteit, en vonden ze nodig, om één slaapkamer te voorzien achter de vochtige aardlekschakelaar van 30 ma. Daar was het onbegonnen werk, om een snelheid te krijgen, die bruikbaar was.

 

Ik kan wel begrijpen, dat er diverse aardlekschakelaars bestaan, diverse pwl's die nu misschien veel beter zijn, dan in mijn situatie een jaar of 3à5 geleden.

 

Je snelheid ga ik ook niet betwisten, maar waarom je loden afvoerbuizen erbij haalt, dat weet ik niet. Heb wel nog in gebouwen gewerkt met loden afvoerbuizen, en dat was in bepaalde situatie's een ramp.

 

Dit zijn 2 pwl situatie's dat ik heb meegemaakt, en kan het maar schrijven. Het is volledig overgelaten aan de lezer(s) of ze mijn verhaal geloven of niet. En bewijs materiaal heb ik ook niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

???? je raaskalt weer wat wat totaal niet klopt.

Grootste probleem met nietwerkende powerlines zijn vaak huizen met 3 fasen. (idd kwam vaker ook voor)

Aardlekschakelaar lijkt me geen probleem.

Wat zijn gekende problemen, bepaalde geschakelde voedingen, filters voor overspanning en die zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ik raaskalt of niet, dat laat ik erbuiten. ik spreek wel over de situatie, toen die uitkwamen in België, Ik dacht 2005??

Het is dus perfect mogelijk, dat dit probleem verholpen is, door de steeds betere technieken firmware en weet ik wat.

Het andere dat je vertelt klopt, maar wij hebben hier een 3 fase net 3X220V en daarmee had ik nooit problemen.

En hier thuis had ik "GEEN" probleem met aardlek schakelaars en bij mijn kameraad wel.

Kunnen we hier dan spreken over een vergelijking?

Maar ik ben alvast afgestapt van die technologie, en prefereer nog altijd een utp bedraad netwerk.

Mijn situatie is in België, en als jij spreekt over een ander land, dan zeg ik niks daarover.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...