Ga naar inhoud


Verbinden mediaplayer met laptop Win7?


Aanbevolen berichten

Ik heb een minix x8 guru en slaag er niet in een verbinding te maken met de win7 laptop .

Heeft iemand ook zo een toestel die daar wel is in geslaagd?

Dus minix/Router/ Laptop Win7/ Workgroup/ naam/ en daar houd het op. Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord en dat lijkt mij vreemd.

Ik wil hier in de map "Film" op de laptop op de D schijf.

Verbinding Minix naar Dreambox /openpli /HDD gaat wel probleemloos.

Verbinding door middel van de App "FSExplorer" /LAN/ IP adres /map Film gaat ook probleemloos.

Dit laatste lukt mij met de gebruikersnaam en wachtwoord van de dreambox cifs verbinding die ook foutloos verbinding maakt met de laptop.

grts

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet ook geen verbinding naar een map maken maar dnla gebruiken. Volgens mij kan Windows mediaspeler als server dienen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wil ik de laptop enkel gebruiken als externe harde schijf. Maar dan moet ik wel verbinding kunnen maken.

Als het met een App kan dan moet de mediaplayer/streamer dat toch ook kunnen met SMBWindows.Toch?

Ik ben absoluut niet thuis in die dingen. :D

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op je minix (is dit ook android zoals mijn minix G4?) eens geprobeerd met xbmc viewer?

die gebruik ik, om te koppelen met mijn NAS en dat werkt feilloos.

Nu weet ik wel, dat bepaalde routers geen samba ondersteunen, zoek even de technische gegevens op van je router, als je samba ondersteuning hebt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb maar 2 dagen mijn minix .Is ook android.

Waar vind ik xbmc viewer? Alles nog nieuw voor mij.

Router is Asus RT-N66U en moet overweg kunnen met Samba. Zie utilities

grts

utilities

.Download master
- support BT, NZB, HTTP, ED2K
- support encryption, DHT, PEX and magnet link
- upload and download bandwidth control
- download scheduling

.Media server:
Image: JPEG
Audio: mp3, wma, wav, pcm, mp4, lpcm, ogg
Video: asf, avi, divx, mpeg, mpg, ts, vob, wmv, mkv, mov

.QoS:
WMM
User definable rules for IP/MAC/Port. Upload and Download bandwidth management.
ACK/SYN/FIN/RST/ICMP with Highest priority

.Guest Network
2.4GHz guest network x 3, 5GHz guest network x 3

.Printer Server: multifunctional printer support(Windows nly), LPR protocol support

.File server: Samba and FTP server with account management

.PPTP VPN server

.Network map

.Traffic monitor

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie halen koeien en paarden door elkaar. Samba heeft niets met je router te maken. Wel kan het zijn dat er een samba server in de router zit. Dan kan je een schijf aan de router hangen en zo bestanden delen.

 

Maar dat is niet wat jij wil. Jij hebt een samba cliënt nodig. Standaard zit die niet in Android. Misschien wel in de minix. En anders moet je er een downloaden.

 

http://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-free-android-apps-for-easy-smb-connection/

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt aan de router hangt een schijf om bestanden te delen.

 

Ik wil evenwel de schijf van de laptop aanspreken.

 

Zoals in de topic start is aangegeven heb ik een App verbinding .FSExplorer en deze lijkt als 2 druppels water op de vierde van de vijf android apps van de link hierboven namelijk ES File Explorer.Deze werkt foutloos en heeft een naam en wachtwoord ooit aangemaakt met de dreambox om een cifs link te leggen met dezelfde laptop.

Minix evenwel heeft in de xbmc omgeving een eigen stuk software ontwikkeld genaamd "GURU" en daarin is

de methode ongeveer Video / Bestanden toevoegen /Browse en dan kom je in het lokaal netwerk.

Openpli : naar de dreambox dat werkt

Workgroup : naar de Win7 laptop met OK kom je aan de naam van de laptop "abcdef" en als je op de naam OK drukt dan komt scherm met de vraag naar gebruikersnaam en Wachtwoord. Heb geen flauw idee wat ik hier moetinvullen.

Die van de cifs zijn het niet.

Die van de router? ken ik niet of moet ver gaan zoeken.

Die van de laptop? daar heb ik naam en wachtwoord van het opstartscherm? De laptopnaam "abcdef" heeft voorzover ik weet geen wachtwoord.

De map is gedeeld want anders zou ik niet met FSExplorer in de map geraken.

 

Ik zie zeker iets banaal over het hoofd maar wat?

grts

post-31521-0-26684200-1415058411_thumb.jpg

post-31521-0-38818500-1415058434_thumb.jpg

post-31521-0-25053100-1415058457_thumb.jpg

post-31521-0-42974200-1415058481_thumb.jpg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een login en wachtwoord wordt gevraagd, dan is dit het login en wachtwoord die je moet gebruiken, die je moet ingeven, als je de laptop opstart.

Moet je dit niet doen, dan heb ik ondervonden, dat je dan wel een wachtwoord moet instellen om de volledige netwerkfunctie's van windows te kunnen gebruiken.

Dus waar hij bij het selecteren de login en wachtwoord vraagt, typ je deze in, die je gebruikt om je computer in windows op te starten (niet het bios wachtwoord mocht je dit gebruiken).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de een of andere wijze is het me juist gelukt de verbinding te leggen en zijn de mkv's afspeelbaar met de minix.

Ben blijven klooien ongeveer op de wijze  zoals op de foto's die ik meestuurde.

Maar hoe het nu juist is gelukt is mij een raadsel. Ik gaf toch de naam en wachtwoord van de oude cifs in en dat werd niet zichtbaar aangenomen maar even later begon de minix toch de filmmap van de laptop te updaten. .

Dus opgelost maar met raadsels . :grin:

Voornaamste is dat het werkt en de rest zal mij een zorg zijn.

Allen bedankt voor de medewerking.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...