Ga naar inhoud


Omroep Zeeland ontvangst ondermaats


rolandroland

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zit iets heel Nederlands aan vast, een prijskaartje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit iets heel Nederlands aan vast, een prijskaartje.

En elders is het "gratis"?

Wat zo "Nederlands" is in dit verhaal, is dat men probeert zoveel mogelijk de rekeningen daar neer te leggen waar geprofiteerd wordt.

En dat is weer een reactie op de over- gesubsidieerde samenleving waar we uitgekomen zijn. Omdat we de kosten niet meer konden beheersen.

We vergeten wel eens even in de recente geschiedenis te duiken om te snappen waardoor iets is ontstaan. Vaak gewoon een zaak van "de wal keert het schip".

Vroeg of laat moet elk land daaraan geloven dat nu de bomen de hemel in laat groeien en ogenschijnlijk de indruk wekt dat de tegenpool (Nederland?) het verkeerd doet. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stel je voor dat we gewoon simpelweg doen wat buurlanden als Engeland en Duitsland doet, gewoon niet zeuren en alles ongecodeerd op een sat geplakt zodat iedereen in perfecte kwaliteit thuis kijken kan en klaar! Walgelijk toch? Onnederlandser is niet denkbaar.

 

Volgens Paul is het elders gratis, daar gaf ik mijn reactie op

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Paul is het elders gratis, daar gaf ik mijn reactie op

 

Voordat er satellieten waren is niemand in Nederland op het krankzinnige idee gekomen dat je wel kijk en luistergeld betaalt voor het produceren van programma's maar dat dat los zou staan van de verbreiding ervan. De waanzin om dat van elkaar te willen scheiden zodat je zowel belasting betaalt over het produceren en dan nog een keer aan een privé organisatie geld moet betalen om dan ook daadwerkelijk te kunnen zien waarvoor je meebetaalde is absurd. Het gegeven dat via dvb-t je in elk geval nog iets kan waarnemen is onvoldoende. Als ik voor de extra kosten van HD bijvoorbeeld moet meebetalen is het idioot dat de overheid die dan niet op een normale manier tot je brengt. Ik vind het niet erg om gedwongen te worden voor Nederland24 mee te betalen maar absurd dat ik dan aan derden geld moet betalen om het te mogen zien. En zeker als dat commerciële clubs zijn die me een veel hoger bedrag vraagt dan nodig is "omdat er nu eenmaal winst op gemaakt moet worden". De zaak stinkt een uur in de wind en waarom er steeds maar mensen zijn die doen alsof dat allemaal niet waar is is me een raadsel. Als ik 240 euro per jaar aan de UPC kabel moet betalen en dan nog niet eens Nederland24 op mijn zenderaanbod tegen kom is dat alleen al absurd omdat het in geen verhouding staat tot het voormalige kijk- en luistergeld. Normaliter kost het maken van programma's ontzettend veel meer dan het verbreiden ervan en niet omgekeerd. Ik begrijp werkelijk niet waarom je al die ongein alsmaar goed probeert te praten.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

En elders is het "gratis"?

Wat zo "Nederlands" is in dit verhaal, is dat men probeert zoveel mogelijk de rekeningen daar neer te leggen waar geprofiteerd wordt.

En dat is weer een reactie op de over- gesubsidieerde samenleving waar we uitgekomen zijn. Omdat we de kosten niet meer konden beheersen.

We vergeten wel eens even in de recente geschiedenis te duiken om te snappen waardoor iets is ontstaan. Vaak gewoon een zaak van "de wal keert het schip".

Vroeg of laat moet elk land daaraan geloven dat nu de bomen de hemel in laat groeien en ogenschijnlijk de indruk wekt dat de tegenpool (Nederland?) het verkeerd doet. 

 

Jammer dat je niet in staat bent het verschil te zien tussen dingen die we als bevolking samen betalen en het bestaan van subsidies. Of vindt je de uitgaven voor de wegenbouw, de politie, brandweer, ziekenhuiszorg en scholen soms ook allemaal "subsidies"?  Omroep garandeert dat alle in onze bevolking heersende meningen eerlijk aan bod komen en dat er aan de hand daarvan eerlijk en goed voorgelichte mensen naar de stembus gaan. Op dit moment zie je een crisis die in grote lijnen wordt veroorzaakt door de ontdemocratisering van onze media. Mensen zijn ontevreden omdat ze door onevenwichtige media zo op het verkeerde been worden gezet dat ze mede door hun stemgedrag zichzelf duperen zonder dat ze het ook maar in de gaten hebben. Omroepen worden net als politieke partijen niet "gesubsidieerd" maar dienen als klankbord om ons te vertegenwoordigen in al onze facetten. Dat wordt tot op de grond toe afgebroken en voor wie het wil zien heeft dat de huidige onvrede tot gevolg. Een ellende die niet meer weg gaat want men is vast van plan de ondemocratische combinatie van semi-staatsomroep en commercie steeds vastere voet onder de grond te geven zodat de invloed van gewone burgers steeds verder verdwijnt. Wees er maar blij mee!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Paul, voordat er satellieten waren keek je in Nederland via je dakantenne naar Nederland 1, en later naar Nederland 2 met een voorzet kastje bovenop je tv.

In het oosten en zuiden kon je de Duitser en de Belg nog meepikken met een extra antenne op je dak.

 

Daaraan is niets veranderd, dat kan nog steeds via DVB-T zonder dat je extra moet betalen.

 

Voor al het andere dien je extra te betalen, dat is begonnen met het centrale antenne systeem waardoor je ook in het westen van Nederland de Duitser en Belg kon gaan ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

OOST-SOUBURG - Omroep Zeeland blijft toch te bekijken via de satelliet. De uitzendingen van de regionale omroep worden onderdeel van het basispakket van Canal Digitaal. De komende twee jaar blijven de programma's via de Astra satelliet te bekijken. Dit betekent wel dat de programma's niet langer 'free-to-air' (gratis) te ontvangen zijn.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

OOST-SOUBURG - Omroep Zeeland blijft toch te bekijken via de satelliet. De uitzendingen van de regionale omroep worden onderdeel van het basispakket van Canal Digitaal. De komende twee jaar blijven de programma's via de Astra satelliet te bekijken. Dit betekent wel dat de programma's niet langer 'free-to-air' (gratis) te ontvangen zijn.

's Nachts zijn ze toch ook al uit de lucht via de sat? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je niet in staat bent het verschil te zien tussen dingen die we als bevolking samen betalen en het bestaan van subsidies.

Je hebt je mond steeds vol over democratie, maar bent snel geprikkeld als iemand het niet met je eens is. 

En vervolgens doe je een andere mening ook als minderwaardig af. Allerminst democratisch en respectvol.

 

Wil je satellietontvangst vergelijken met ziekenhuiszorg en onderwijs? Dat lijkt me appels vergelijken met peren als je de kijkdichtheid van de Zeeuwen naar Nederlandse zenders via de sat vergelijkt met de kijkdichtheid per Digitenne of de kabel. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Nachts zijn ze toch ook al uit de lucht via de sat? 

 

Volgens de zenderlijsten van Canal Digitaal wordt Omroep Zeeland alleen tussen 6-24u doorgegeven via de satelliet.

Hiermee is de reden voor behoud van Omroep Zeeland via de satelliet omdat het de rampenzender is ook meteen teniet gedaan, of bestaat er de mogelijkheid om als er zich 's nachts een ramp voordoet de zender toch aan te schakelen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...