Ga naar inhoud


Referentiewaarden en vreemd probleem


jacksparrow

Aanbevolen berichten


Om het draaiwerk van de rotor zo min mogelijk te belasten , is het beste de schotel zo hoog mogelijk aan de rotorpijp te bevestigen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

 

Vandaag weer verder geknutseld. Eerst een 20 meter coax kabel geprobeerd direct aan de lnb. Helaas zelfde signaalwaarden als met de  Dr. HD D15. Toen kreeg ik het (achteraf goede) idee om een andere lnb te proberen. Ik had met de aanschaf van de Laminas een nieuwe Inverto Black Ultra gekocht. Na de oude Black Ultra van mijn triax geprobeerd te hebben kreeg ik ineens consistente signaalwaarden. Geen excessen meer tussen bijv. transponders op dezelfde satelliet. Ook geven mijn Dr. HD D15 en TBS5925 nu dezelfde signaalwaarden.

 

Conclusie mezelf laten misleiden door een defecte lnb. De afstelling is nog niet ideaal want ik moet nog corrigeren wat betreft elevatie met mijn tweede motor voor de oostelijke en westelijke satellieten. Iemand hier misschien nog een goede tip voor?

 

Ook ga ik komende week de feedhorn en een flens lnb bestellen. Toch wel benieuwd of ik hiermee nog 1-2db extra zou kunnen krijgen.

 

Reacties zijn weer van harte welkom!

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke waardes heb je in het Usals menu staan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...