Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Zullen we ons beperken tot het beantwoorden van de vraag en de zin of onzin van een functionerende poort in een ander topic bespreken?

 

Tip, kijk eens in een applicatie sheet, een beetje elektronica technicus moet dan in staat zijn een werkende schakeling te bouwen.  

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké elektrotechnicus komt te professioneel over, dat is ook niet wat ik bedoel, ik ben een hobbyelectrotechnicus. En btw, aan een applicatiesheet heb ik niet heel veel, er zijn meerdere manieren om dit te doen, maar de traces zitten al op de pcb en ik moet dus de bijbehorende chip hebben, het kunnen er best veel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In wezen maakt dat niet veel uit, een paar onderdelen op een print solderen wil niet zeggen dat je ontvanger daarna weet wat die met die hardware moet doen.

Het is geen "plug en play". Je bent daarom vrij in je eigen ontwerp en hardware keuze en niet gebonden aan de layout van de print.

Maar je bent ook programmeur, dus weet je ook hoe je dan de firmware kunt omschrijven en in de ontvanger kunt jtaggen zodat de seriële poort actief wordt.

 

Lijkt mij een leuk project.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dat je ontvanger daarna weet wat die met die hardware moet doen.

Heb ik onlangs bewust een Topfield TF6000COK box gehaald bij KPN,met compoort aansluiting ( een 2de was zonder compoort aansluiting=weggehaald en afgedopt!!!).

(https://www.sat4all.com/forums/topic/228309-nieuwe-update-werkt-nu-wel-voor-de-topfield-tf6000cok/)

 

 

Nouja... Wat het is, de TF6000COK werd altijd geleverd met een COM-poort, maar op een gegeven moment werd de TF6000COK verkocht maar dan zonder de poort en de bijbehorende chip. De rest is PRECIES hetzelfde.

De TF6000COT heeft overigens wel nog een COM-poort en is hetzelfde als de COK, geloof ik.

aangepast door Hackertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De COM poort is een RS-232C connector. In die schakeling moet je dus naar 0-5V. Vroeger veel gebouwd met de 1788/1789 en later de Max232 conversie. Helaas zijn die JTAGS niet universeel. Je zult het gebruikte protocol moeten weten (welke sampling), welk formaat etc. En dan nog de 'magic' info!! Hoe het apparaat in jtag modus te krijgen. Iets wat de KPN pas vrijgeeft als het toestel eol is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je ooit geprobeerd of de seriële poort functioneel is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nooit geprobeerd ceesv ,ik weet niet dat je meer uit  Digitenne  ontvanger

kan hallen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...