Ga naar inhoud


powerline tussen 2 verschillende appartementen.


Tw-er

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Kan ik een router aansluiten op het electriciteitsnet dan via een netwerkkabel naar een ander stroomnet gaan?

 

Heb beneden de fritzbox hangen en boven heb ik een ander appartement (en dus ander stroomnet) en zou via een netwerkkabel boven ook internet willen omdat de dikke muren mijn wifi signaal verzwakken.

 

Alvast bedankt

 

;Mvg Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan dat niet of nauwelijks. Voor de beste verbinding moeten de adapters op dezelfde groep zitten, andere groep binnen zelfde huis kan maar met minder sterk signaal. Ik heb in de handleiding van de adapters die ik gebruik als ik mij niet vergis gelezen dat buren soms wat signaal/ruis op kunnen vangen, en je de verbindingen daarom beveiligd. Ik denk niet dat je een verbinding op wilt zetten op basis van ruis  ;) .

 

Zou opzoek gaan naar een sterke draadloze bridge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reply maar wat kan ik verstaan onder ruis?

 

Ik ga op die lijn niet bellen en er zal waarschijnlijk enkel de Vu+ aan gekoppeld worden dus enkel om webif te gebruiken en divx op de HD te kopieren.

 

Was natuurlijk een te gemakkelijke oplossing ;)

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar valt zo niets over te zeggen, alleen uitproberen zal je uitsluitsel geven.

Ik heb via een powerline een afstand van 150 meter overbrugd, wele stabiel werkt met een acceptabele snelheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je zelf de extra meter ertussen hebt geplaatst?

Ik had een soort gelijke situatie ik heb uiteindelijke uit een bestaande leiding de coax er even uitgetrokken en daarna een nieuwe coax en ftp kabel door de pijp getrokken en uiteindelijk in de andere ruimte een AP geïnstalleerd..

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige nieuwere powerline adaptors gebruiken ook de aarding en dan heb je al veel kans dat het wel werkt maar zoals cees schreef: proberen. Heb je in de appartementen een enkelfasige, 3 fasige 3x 230V of een 3 fasige 3X 400V+ neutrale geleider aansluiting? Mag je er aan knutselen of huur je ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet gewoon beneden van de modem met een powerline naar de berging gaan en vandaar uit powerline naar boven via utp en niets anders.

Vanuit de berging boven loopt een utp kabel tot aan de vu+ dus ik kom niet op 2 verschillende stroomnetten terecht dit lijkt me dus een haalbare oplossing niet?

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...