Ga naar inhoud


Ontvangen Engelse kanalen met triple LNB in Spanje


ddhanyns

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zit met een vraagje: Volgens TV-Vlaanderen is het mogelijk door enkel de Duo LNB te vervangen door

een Triple LNB om 400 extra kanalen te kunnen ontvangen waaronder 120 Engelse, waar het mij vooral 

om te doen is, maar nu sprak ik hier met iemand die me zei dat het in Spanje met een 80 cm Triax schotel

en een Triple LNB NIET mogelijk is om deze te kunnen ontvangen, wat denken jullie als experts?

 

Dank bij voorbaat,

Django

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De tripple lnb heeft de koppen op een onderlinge afstand gepositioneerd welke berekend is voor de regio Nederland.

Naarmat je verder naar het zuiden gaar zal de onderlinge afstand veranderen.

Door de lnb te gebruiken op een andere diameter schotel kan de afstand veranderen en is het soms toch mogelijk de tripple lnb te gebruiken.

 

De 28 graden spotbeam voor Engeland is in Spanje alleen te ontvangen met grote schotels, en verder zuidwestelijk lukt dat soms al niet meer.

De wide beam is in Spanje nog wel te ontvangen, maar daar zitten bijvoorbeeld de BBC en Co niet op.

 

Deze vraag heeft verder niets te maken met TVV, ik verplaats dit draadje naar schotelpark, waar al een aantal malen deze vraag aan de orde is geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn! Had nochtans gehoopt dat ik deze kanalen zou kunnen ontvangen met een minimum aan investering, jammer maar helaas niks aan te doen,

bedankt voor de intel guys!

 

Mijn excuses om dit in de TVV rubriek te plaatsen, dacht dat ik er goed aan deed en had zelf nog niet gechecked bij de rubriek schotelpark...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ddhanyns

Je kunt in Spanje wel degelijk flink wat Engelse zenders ontvangen met een redelijke schotel. Hoe groot de schotel moet zijn hangt af van waar je in Spanje zit.
Ik zit zelf in Zuid-Spanje en ontvang met een Triax 110 meer dan 220 Engelse zenders van de 28 oost positie. Het gaat dan om zo'n 130 zenders van de Eutelsat 28A die op 28,5 oost hangt en zo'n 70 zenders die niet op de spotbeam zitten van de Astra 28,2 satellieten.
Maar als je de BBC, ITV, Channel 4 enz. wilt ontvangen, dan moet je een schotel hebben van 160-190cm afhankelijk waar je zit in Spanje. Dat wordt dus een dure liefhebberij.
Een Triax 110 koop je in Nederland al voor €50,-. Daar zet je gewoon drie losse lnb's op met een diseqc-switch.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...