Ga naar inhoud


Koptelefoon op TV


Aanbevolen berichten

Een vriendin wil een koptelefoon aansluiten op TV.

 

Sennheiser heeft een aantal mooie modellen dus dat moet niet zo moeilijk zijn.

Waar ik me zorgen over maak is dat ze allemaal analoog aangesloten worden op de TV.

 

Ze heeft een TV met UPC kastje en een DVD speler.

UPC kasje zit met HDMI aan de TV. De DVD speler met scart.

De TV staat dus altijd aan, ook als ze alleen radio wil luisteren. Aansluiten op de TV ligt dus voor de hand.

 

Ik ben bang dat als je de koptelefoon op audio uit van de TV aansluit je geen geluid hebt bij TV kijken via dat UPC kastje. Immers dat geluid is digitaal.

 

Het moet niet zo zijn dat ze steeds snoertjes moet wisselen als ze DVD wil kijken of TV.

 

Gaat dat werken denken jullie?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ze is dat gelul van jou tussendoor echt beu?

:D

 

der is randapparatuur genoeg naast wat er al staat...

maar hoe zinvol is het en wanneer gebruikt men de Hoofdtelefoons?

 

TV in uit? (HDMI met de UPC kast zal alvast wel ertoe behoren)

DVD enkel euro-av scart? (of nog wat opties)

UPC is die qua audio tegelijk PCM + AC3 (ik dacht altijd PCM plus zo nu en dan AC3)

 

radio ook enkel via hoofdtelefoon?

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ze is dat gelul van jou tussendoor echt beu?

We zien elkaar eens in de maand dus dat trekt ze nog wel :grin:

 

Ze moet binnenkort onder het mes met daarna een flinke herstelperiode. Tegelijkertijd gaat het huis naast haar zwaar verbouwd worden.

Ik weet niet precies welke apparaten ze in huis heeft maar die DVD speler is volgens mij nog van voor het HDMI tijdperk dus alleen scart en audio uitgangen.

 

Zoals gezegd, alles verloopt via de TV. Ook radio luisteren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ga der toch eens ter plekke inspecteren en opschrijven wat er staat (met in / uit poorten)

wellicht dat we dan een passendere oplossing vinden

maar meestal is het dan toch een extra apparaat aankopen

overigens, die sensheisser's zijn wel doorsnee goed maar buiten proportie duur

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga toch voor een draadloze regelbare haedset en koppel die aan de audio uitgang achteraan je tv ' dat zijn de rode en witte tulp aansluitingen ' bijna alle tv's hebben die

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is wat ik ook voorstelde. Ik wil dan alleen weten of je bij een HDMI signaal uit het UPC kastje de TV in ook een analoog signaal de TV uit krijgt op die 2 tulp aansluitingen.

Als dat zo is, is mijn probleem opgelost.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste TV´s hebben toch wel een koptelefoon aansluiting tegenwoordig.

Gewoon even zoeken naar het gat.. :D :D op de TV, koptelefoon erin en dan gaan als het goed is de spijkers in de TV uit.

 

Het is natuurlijk van groot belang dat je je vriendin op haar wenken bediend. Anders mag er misschien later weer iets niet. :sick:

 

Die Sennheisers zijn uitstekende koptelefoons. Zeer prettig op het hoofd. Ik luister nu zelf naar een Sennheiser PX200 en die heb ik al jaren. Is mijn trouwe begeleider voor onderweg en laat zich mooi opvouwen. Het ding is onverwoestbaar en prachtig geluid.

Koop er wel een verlengtouw bij. Want het snoer is vrij kort. Dat draadloze gedoe kost alleen maar weer batterijen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tv gevoed wordt door hdmi signaal zul je analoog stereo signaal hebben op de tulp wit rood hebben ' ik doe het zo op 3 verschillend tv's met een draadloze headset 'grts

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja da's precies wat ik zoek. Sommige koptelefoons worden op de koptelefoon aansluiting aangesloten (klinkt logisch maar is het niet). Het gebruik van tulp op de TV is handiger.

 

Hoor net dat ze ook aan noise canceling denkt. Nog maar eens effe googelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...