Ga naar inhoud


Maximum E85 instellen


Noordeling
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


De afstellingen zien er goed uit. Ik zie geen verkeerde dingen.

Tja, ik denk dat als je meer signaal wilt hebben dat je Inverto Black Ultra lnb's moet nemen. Die heb je voor rond de €10,- per stuk.

En misschien nog iets beter afstellen op de Astra 23,5 maar met al die plassen water kun je dat beter op een andere dag doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstellingen zien er goed uit. Ik zie geen verkeerde dingen.

Tja, ik denk dat als je meer signaal wilt hebben dat je Inverto Black Ultra lnb's moet nemen. Die heb je voor rond de €10,- per stuk.

En misschien nog iets beter afstellen op de Astra 23,5 maar met al die plassen water kun je dat beter op een andere dag doen.

Gaan we doen, dank je wel voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Hallo Satters,

 

Ik heb ook een maximum E85 schotel aangeschaft, had een triax met triple block, maar wil toch ook wat meer mogelijkheden. Daarnaast het eigenaardige probleem dat ik astra 2 28.2 niet op het triple block krijg, wel gelukt met een enkele LNB ??

 

Woonplaats - Pijnacker, nabij Delft.

 

Stiekum hoop ik dat sprietje een berekening wil plaatsen, zoals hier is gebeurd, maar dan voor Pijnacker, ik zit nu alles in elkaar te zetten.

 

Het valt me wel op dat die maximum schotel, degelijk aanvoelt dan de triax. Ter info ik EVO twin LNB's

 

Groet Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de positie van de schotel, hij hangt aan een muurbeugel, naast huis.

Ik vermoed dat de 28.2 niet kan, dat heb ik gecontroleerd via deze app.

De 23.5 wel die gaat rakelings langs de muur, maar daar heb ik prima beeld op met de triax 78cm triple block

 

Ik zou willen instellen 13 hotbird, 19,2 astra, 23,5 astra

 

Welke andere sat kan ik er nog bijzetten (is interessant ??), heb 4 EVO twin LNB,s erbij gekocht.

 

Alvast mijn dank voor jullie ervaring

 

Groet Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste svgoor, de signalen van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 vallen bij een Maximum E85 30% verder uit elkaar dan op een Triax 64. Dat heeft te maken met de schotelmaat maar zeker ook met de f/D-verhouding van 0,65 van de E85. Logisch dat het niet past en dat je deze drie satellieten met de triple-lnb niet met een E85-schotel kunt ontvangen.
Maar als ik lees dat je graag nog meer satellieten wilt ontvangen, dan maak je je het alleen maar moeilijk om met losse lnb's in combinatie met een monoblock te werken waar ook al een diseqc-switch in zit.
Je zult dus gewoon losse lnb's moeten nemen op de E85.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry, ik ben begonnen met opzetten van de lnb, waarbij ik de foto in dit draadje (triax rail) heb gevolgd. Ik kom iets ruimte te kort tussen de 19 en 23, de EVO LNB kop is smal, alleen de LNB klemmen lopen tegen elkaar aan. Ik lees nu dat er vijlwerk nodig is en wel vaker gebeurd, dat zal voor mij ook nodig zijn denk ik.

 

Ben ook begonnen met uitpluizen en snappen, volgende waarde met dishpointer gemaakt voor pijnacker;

 

Sat            Azimuth   Elevatie     

 

Hotbird     169.2        30.0            

Astra 1      161.5       28.9            7.7 = 0,135

Astra 3      156.3       27.9            5.2 = 0,091

Astra 2       150.8      26.5            5.5 = 0,098

 

Ik moet als ik het allemaal goed interpreteer de lnb afstand tot brandpunt schotel in lengte meten en die vermenigvuldigen bijv. 0.135 om aan de LNB afstanden te komen.

 

2 vragen waar ik mee zit;

 

-Voor de maximum E85 is dat een waarde dit standaard is, cq ergens te vinden, of is dat gewoon meetwerk, van je LNB kop( kuiltje) tot in midden schotel ?

-klopt het inderdaad dat er in een opstelling gevijld moet worden ? (ben een rookie op schotelgebied, en verdenk mezelf dan van fouten)

 

thanks sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, kan je me helpen met de skew, ik kom daar niet uit. Ik heb 9 graden aangehouden uit deze post.

Op de schotel ingesteld en de LNB skew op de rail - die 9 graden van de schotelskew.

 

Ik kan alleen de 23.5 vinden op goed signaal, op lnb die eigenlijk voor 19.2 zou moeten zijn.

Waarschijnlijk heb ik slecht rekenwerk verricht, of verkeerd in elkaar gezet.

post-101099-0-71039500-1471458985_thumb.jpeg

post-101099-0-53938000-1471458994_thumb.jpeg

post-101099-0-43638900-1471459005_thumb.jpeg

post-101099-0-84569300-1471459017_thumb.jpeg

post-101099-0-17765700-1471459030_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...