Ga naar inhoud


Inverto Black Premium Selected Quattro Quad werkt niet


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Kenners,

 

Ik ben benieuwd wat ik fout doe... Tijdens de vorst periode had ik regelmatig ( om de 10 sec) op de 1 van de quad LNB's (al wat jaren oud) een signaal dip naar 0DB. Noem het een kortstondig slecht contact en een paar blokjes verder had ik weer prima beeld.

 

Omdat de fout te herleiden is naar 1 LNB dacht ik deze vanmiddag eventjes te vervangen (Schotel staat aan de grond).... Vervangen door twee verschillende nieuwe

Inverto Black Premium Selected Quattro Quad LNB's maar nu heb ik helemaal geen signaal meer. Deze LNB's zijn allemaal al een keer omgeruild bij de leverancier, maar het lukt maar niet om alles werkend te krijgen.... Mogelijk zijn deze LNB's voor iets anders dan dat ik denk.... Wie weet raad en waarom werken ze niet bij mij (zit via een switch op mijn DM800....

aangepast door ceesv
Link naar webwinkel verwijderd.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een quattro lnb is voor gebruik met multi switch

Indien je normale switchen hebt moet je voor quad Lnbs gaan

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wolverine: Kun je je antwoord eens uitleggen

@sprietje: ze zien er hetzelfde uit, maar zit er verschil in ????

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Een quattro-lnb heeft vier verschillende uitgangen,
VL is Verticaal Lage band
HL is Horizontaal Lage band
VH is Verticaal Hoge band
HH is Horizontaal Hoge band
deze zijn vaak ook gekleurd in resp. zwart, groen, rood en geel, zie bijlage.
Een quattro-lnb kan alleen maar op een multiswitch aangesloten worden

Een quad-lnb is een lnb met vier aansluitingen voor vier satellietontvangers.
In de lnb zit voor elke aansluitingen een switch die op commando van je satellietontvanger naar de vier verschillende quadranten VL, HL, VH en HH schakelt.
Zo'n quad-lnb kun je rechtstreeks op je satellietontvanger aansluiten of op een diseqc-switch zodat je tussen meerdere lnb's kunt kiezen.

Wil je alle vier de aansluitingen op een quad-lnb gebruiken in combinatie met andere lnb's, heb je ook vier diseqc-switches nodig.

Om het lekker ingewikkeld te maken, noemen ze een quad-lnb ook een Quattro-Switch-lnb, zie: https://www.technisat.com/nl_NL/UNYSAT-Quatro-Switch-LNB/352-2749-1728/
 

post-60869-0-25708100-1419979263.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even een LNB erbij gehaald en idd in tegenstelling tot hetgeen ik verwachtte, LNB1,2,3,4 staat er V/L, V/H, H/L & H/H op bij de aansluitingen... Dat gaat hem dus niet worden.

 

Weer wat geleerd, waarvoor dank

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...