Ga naar inhoud


TV Oost (Astra 3) - wijzigt er iets op 12 januari 2015 ?


rik59

Aanbevolen berichten

Ik ben kampeerder en gebruik een manuele schotel met monoblock duo lnb (Astra 1 en Astra 3), waarbij ik de LNB voor Astra 3 in de houder plaats. Uitrichten doe ik op Astra 3 door af te stemmen op de nederlandse FTA zender TV Oost.

Nu lees ik in een service bericht op de website van TV Vlaanderen (ook bevestigd op satellitemagazine) dat er blijkbaar 'iets' zal veranderen i.v.m. de uitzendtechniek voor o.a. de zender TV Oost op 12/01/2015.  Als ik het goed begrijp wordt MPEG-4/DVB-S (vandaag) vervangen door MPEG-4/DVB-S2 vanaf 12 januari 2015.

Weet er iemand of ik hiervoor een nieuwe zenderlijst zal moet inladen via fastscan of zal mijn ontvanger gewoon bij het afstellen van mijn schotel TV-Oost nog steeds kunnen ontvangen zonder nieuwe zenderlijst. Ik heb een SAB Unix F+ Solo ontvanger. Het zou me veel tussentijds uitrichtingswerk besparen, indien ik gewoon met mijn ingeladen zenderlijst op TV Oost kan uitrichten bij mijn volgend gebruik van de schotel. Bij voorbaat dank voor alle suggesties & commentaar.

PS: 2 weken geleden schotel nog uitgericht en via fastscan alle recente zenderparameters ingeladen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt deze frequentie volgende week maandag het best opnieuw en handmatig inladen, maar dan DVBS2 en 8PSK onder INSTALLATIE.

Je ontvanger zal de oude parameters dan vervangen door de nieuwe.

 

Verder zou ik niks veranderen.

Daarna kun je gewoon weer kijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Wat bedoel je met 'opnieuw inladen' ? ... moet ik dan mijn schotel terug opstellen en tv en ontvanger aansluiten en dan uitrichten en dan inladen ? .. of kan ik dat op de ontvanger instellen via een of andere menu optie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de scan van de transponder maar op 13 jan. doen want de verandering vindt pas plaats op 13 jan. na 02uur want dit staat op de site van CanalDigitaal te lezen:
"In de nacht van de 12e op de 13e januari 2015 wordt de uitzendtechniek voor een groot aantal radiozenders gewijzigd."
 

Nee, je moet de betreffende transponder opnieuw scannen.

Het gaat om transponder 11.914H op de Astra 23,5 die in DVB-S2, 8PSK, 27.500, FEC 2/3 wordt veranderd.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...