Ga naar inhoud


4 lnb rail noord-west spanje


Gast henkje75

Aanbevolen berichten

Gast henkje75

Hallo,

 

@ Blackeyes, Waarom venton rocket´s : toen ik met de hele installatie begon had ik een nieuwe schotel + lnb´s van familie overgenomen, het setje was nooit geinstalleerd geweest. Echter bleek de schotel voor mij te klein, dus nu een andere schotel, maar wel dezelfde lnb´s, waarvan ik wist dat smalle lnb´s meer problemen konden geven bij regen, maar niet dat het zo fataal was als jij aangeeft. Wel is mij hier al eerder aangeraden om in ieder geval een black ultra te gebruiken voor Astra 3, maar hier wat moeilijker te vinden en is het er dus nog niet van gekomen.

 

@ sprietje, Ik was al bang dat het verkeerde gereedschap een probleem zou geven. Echter als ik voor mijn (voorlopig) eenmalige installatie een profesionele satfinder zou aanschaffen, denk ik inderdaad dat het voor mij beter is een schotelmonteur te nemen en hem de schotel goed te laten zetten.(hij weet tenminste ook hoe een satfinder te gebruike, neem ik dan maar aan). Hij zou dan zelfs nog voor me kunnen kijken of ik de rest dan weldegelijk heb goed gezet.

 

Maar goed, via de mail heb ik nog enkele tips van een ander forumgebruiker gehad, dus ik wilde toch nog eenmaal proberen of ik met zijn tips wat verder kom.

Mocht het dan nog niet lukken, dan toch maar een schotelmonteur.

aangepast door henkje75
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast henkje75

Hallo allemaal,

 

Zoals in het bovenstaande bericht aangegeven, wilde ik met de tips van forumgebruiker bklever het toch nog zelf proberen.

Na wat emails heen en weer met tips, vragen en afbeeldingen en een skypegesprek tijdens één van de installaties, ben ik vandaag eindelijk zover gekomen dat :

A ik signaal heb op alle 4 de satellieten :)

B allen ook op de juiste diseqc van de decoder binnenkomen :)

 

Op Hotbird en de 28.2 satellieten laat het signaal het misschien nog wat afweten. Ik hoop hier nog wat te kunnen winnen met de skew. Astra 1 zal misschien ook nog iets beter kunnen (skew), het astra 3 resultaat ben ik best tevreden over, al wil ik hier dus nog wel een black ultra plaatsen, zodat ik wat meer zekerheid heb bij regen.

 

De schotel (richting en elevatie) en rail (schuinte en afstanden lnb´s), wilde ik liever niet meer aankomen als het niet nodig is.

 

Wel zou ik nog willen vragen of meerdere black ultras een optie is en of dat gaat passen???

Een black ultra op astra 3 voor zekerheid bij regen, een black ultra voor de hotbird voor wat meer ontvangst (zal geen probleem zijn gezien de afstand 79.5mm tussen astra 1 en hotbird) en eventueel ook een black ultra op de 28.2 voor meer signaal, al weet ik niet of de 53 mm afstand tussen astra 3 en de 28.2 voldoende is.

 

(ipv black ultras, zou een lnb van televes ook kunnen? een kennis van mij werkt bij televes en is voor mij veel makkelijker aan te komen)

 

Hier de resultaten per satelliet volgens de decoder :

post-74842-0-40313700-1428946277_thumb.jpg

post-74842-0-83810400-1428946474_thumb.jpg

post-74842-0-57387300-1428946495_thumb.jpg

post-74842-0-55292900-1428946346_thumb.jpg

aangepast door henkje75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henkje75

Mooi dat je nu een stuk verder bent.
Een Inverto Black Ultra op de Astra 23,5 is zeker aan te raden.
Ook op de Hotbird zul je zeker flink wat meer signaal gaan krijgen en de afstand is inderdaad geen probleem.
Wat betreft de Astra 28,2 zal het een vraagteken zijn. Omdat je lnb's een beetje naar elkaar toe gericht zijn, kun je met de Inverto tot 58mm komen als je ze tegen elkaar zet, dat is 5mm te ver uit elkaar.
Wat zeker wel winst oplevert is een Inverto Black premium Single, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=58
Die heeft maar een kopdiameter van 49mm en dan is de afstand wel goed maar dat is dus alleen maar bij de single-uitvoering.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast henkje75

@ sprietje,

 

Terwijl jij je reactie plaatste, zat ik mijn eigen reactie bij te werken met de vraag of lnb´s van televes mij ook wat verder kunnen helpen??

Simpelweg omdat ik de lnb´s veel makkelijker kan krijgen via een kennis. Weet niet of jijzelf ervaringen heb met het merk en of ik met deze hetzelfde kan bereiken als met de inverto´s. En of ze met alle verschillende weersomstandigheden hetzelfde resultaat en levensduur hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...