Ga naar inhoud


Samsung 2014 Smarttv UE55H8005 CI Module: geen nederlandse zenders


JoepM

Aanbevolen berichten

Nieuwe TV en nieuwe CI met wit etiket ter vervanging van oude analoge strong. LNB nog niet vervangen door dubbele variant voor HD kanalen. Ik heb (nog) geen HD abonnement.

 

Bij installatie 1800+ FTA echter niet één van de NL zenders. LNB instellingen gecontroleerd en die staan goed. Bij installatie wel de CI module in de TV laten zitten wat achteraf blijkt dat dat niet zo moet. Is enige optie resetten van de TV en opnieuw beginnen? Vind het vreemd dat ik niet één Nederlands kanaal zie op BVN na

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste JoepM

Welkom op dit forum.

Ik zie dat de Samsung UE55H8005 niet tot de gecertificeerde CanalDigitaal TV's behoort, zie de recente lijst van 1 okt.2014: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf

Het zou dan ook mogelijk kunnen zijn dat de TV niet beschikt over de CanalDigitaal fastscanlijst. Maar goed, de zenders kunnen natuurlijk ook in een gronologische volgorde ingeladen worden.

Verder vraag ik me af wat je bedoeld met dat je niet één Nederlands kanaal ziet?
Bedoel je nu dat ze niet in de zenderlijst voorkomen of bedoel je dat ze wel in de zenderlijst staan maar dat ze op zwart blijven?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet toch niet zo veel uitmaken of het een Nederlandse TV is?

Ik had voorheen een Duitse Comag receiver en daar had ik ook de Nederlandse zenders in de lijst, alleen geen abo op CD dus geen beeld.

 

Zie je ze helemaal niet in de lijst? Of krijg je geen beeld?

Never underestimate the power of stupid people in groups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft alleen beeeld op bvn en .......

dus de vrije duitse H zenders moeten het toch wel doen als zijn schotel goed uitgericht is

reden maar 1 lnb op 19.2°E

alle zo lees ik toch zijn eerste bericht

dit zijn zijn eerste w..

Nieuwe TV en nieuwe CI met wit etiket ter vervanging van oude analoge strong. LNB nog niet vervangen door dubbele variant voor HD kanalen. Ik heb (nog) geen HD abonnement.Dan ook zeker daar al geen beeld

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat het geen NL model is. Ik woon in Zweden. Schotel en kop staan goed uitgericht en ik had (en heb) prima beeld met de strong. Bij het gebruik van de samsung digitale ontvanger en CI met CD krijg ik wel zeer veel kanalen. Duits, Frans, Oostenrijks maar wanneer ik de totale lijst doorlees zie ik alleen BVN en Nicklodeon Nederland. Dus Geen NPO1, 2, 3, RTL4 en SBS. Ik zie ze niet in de lijst

 

Organiseren kanaallijst vind ik geen probleem. Ik heb al gezien dit dit via USB en aparte software kan. Ik heb alleen echter probleem om de NL kanalen te vinden.

 

Joep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nog steeds geen NL zenders dus nog steeds maar de 'oude' Strong aan de TV gehangen. Ik zie geen verschil in LNB configuratie maar ik ben dan ook geen expert. Ik heb 2 screenshots gemaakt van de instellingen. De eerste is van de Strong de 2e van de Samsung. Ik dien waarschijnlijk voor de Samsung een van de settings te wijzigen, maar ja welke?

 

Ik heb 2 bijlagen bijgevoegd. De eerste is van de Strong de 2e Samsung

post-74847-0-99263000-1420811114_thumb.jpg

post-74847-0-93186200-1420811169_thumb.jpg

aangepast door JoepM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens een van deze frequenties in,

 

 

http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E_ned.php

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, beheers nu het menu van de TV. Ik vermoed dat het signaal van mijn te kleine schotel voor de Strong net voldoende is echter voor de Samsung onvoldoende. Bij handmatige scan op 12515Mhz geeft hij niets, echter op de andere frequenties krijg ik wel kanalen. Dus nu toch het dak op om een grotere schotel te plaatsen. Heb ruim 7 jaar een zeer kleine schotel van een campingset op de garage staan. Als ik beeld krijg geef ik een update

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er voor dat locatie én taal op Nederland(s) staan. Zoek daarna nogmaals op transponder 12515Mhz.

 

-edit-

Mocht je een nieuwe schotel kopen, vanuit Hudiksvall heb ik met een Triax 88 voldoende signaal op de Astra 3B. Zijn voor rond de €50 te koop bij Komplett excl. LNB.

 

Google 'parabol triax 88 komplett', en kies de Zweedse website.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Het is een Scandia-Toestel  je moet even kijken als je een handige harrie kan vinden met een service-remote die voor een paar tientjes de TV-om kan zetten naar EU-BENELUX.

Het toestel  zal nu op Nordic staan en dan kan je niet de  provider TVV/Telesat kiezen. alleen zweedse noorse providers.

Als je in NL zat had ik je ermee kunnen helpen.

 

Bij de H & HU -Modellen  is geen LOCALSET menu aanwezig die je zo even kan wijzigen dit menu is verborgen en kan je alleen met een service remote oproepen.  

 

Anders de kanalen handmatig inladen en even met een editor sorteren moet je wel de LNB settings goed instellen bij Kanaalinstellingen en zoeken op satelliet en geen 19,2 oost..

Ben je een dagje zoet mee en bij elke zenderwijziging moet je weer aan de bak. TV omzetten naar EU-Benelux dan kan je ook gebruik maken van de Nederlandse Smarthub

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder deze link staat ook wat info om de region code te verzetten bij een H model.

 

 

 

 

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=75&t=7882&start=50

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...