Ga naar inhoud


opnemen op externe HD


croquivan

Aanbevolen berichten

Kan iemand me helpen aub ????

Telkens een opname de bestandsgrootte van 4.194.304 kB bereikt heeft geeft mijn Vu+solo2 -> dat de schijf vol is. Dit is zeker niet waar want er is nog 92% vrij van de totale capaciteit van 1TB.

Hoe kan ik dit verhelpen want ik heb bijna geen enkele film meer die nog compleet opgenomen wordt, hij stopt gewoon met opnemen en geeft de bovenvermelde foutmelding.

In bijlage een printscreen van de bestanden op HD - daar zie je overduidelijk dat ieder bestand exact dezelfde grootte heeft......

.

Alvast bedankt,

 

Jan

post-71492-0-12383500-1421959318_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad wel even kijken of het apparaat waar deze schijf aan hangt overweg kan met NTFS.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aannames, aanames...

eerst aangeven a.u.b. wat die externe HD is ( PC zijn schijf gedeeld of een losse USB behuizing met HDD erin / esata behuizing)

 

- Fat32 usb schijf kun je ook on the fly overzetten naar een ander filesystem, maar draagt een risico in zich <> daar die films toch niet te bekijken zijn c.q. niet volledig zijn opgenomen, kun je dat dus veranderen

- Fat32 PC bijvoorbeeld on the fly over zetten naar een ander filesystem is erg risico vol, je kunt al je persoonlijke data kwijt raken > doe dat enkel goed voorbereid en met een backup van je windows systeem

 

dan advies, suggestie

gebruik je die USB schijf enkel voor opnemen, maak er ext3 van

ook die kun je onder windows lezen met extra FSdrivers

welke mediaspeler de externeschijf gaat gebruiken is dus ook belangrijk

 

is het enkel de VU+, maak er ext4 van dat is echt het beste filesystem voor een linux receiver (tot nu / nocht toch)

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste allen, hartelijk dank voor de vele reacties -> na het lezen van jullie raadgevingen heb ik het volgende gedaan: de inhoud van mijn externe HD schijf "veilig" opgeslagen op mijn HD laptop. De externe HD geformatteerd, de bestandsindeling ingesteld op NTFS (https://www.binaries4all.nl/ntfs), daarna alles van de laptop terug op de externe HD teruggeplaatst. Vanaf nu lukt het perfect voor bestanden op te nemen > 4 GB.

 

vraag: ik las in de tekst dat de Vu+ met de bestandsindeling NTFS geen weg weet en dat het beter in ext3 of ext4 zou moeten staan maar ik stel niets speciaals vast.

Alle vorige opnames kan ik terug bekijken, alles werkt nu perfect. Via de laptop (wmp of VLC) bekijken ook.....

Laat ik dat dan in de NTFS indeling staan of is het volgens jullie toch beter in ext3 of ext4 ?????? 

En hoe zet ik dan om van NTFS naar ext3 of ext4 ????

aangepast door croquivan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...