Ga naar inhoud


geen signaal op 23,2 polarisatie verkaal


youngblood
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

ik krijg  geen signaal op de astra 3   polarisatie vertikaal

 

op de horizontaal polarisatie heb ik 14 dB 

 

lnb is inverto black ultra quad

aangepast door youngblood

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even andere poirt testen zoal Sprietje zegt.. Doet hij het dan wel, dan is de originele uitgang defect. Doet hij het dan nog niet dan wordt het switch en tuner controleren.

Bij mij was na een paar maanden ook de eerste poort van een Inverto quad defect. Is toen keurig omgeruild...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een nieuwe uit de doos ,maar kan altijd stuk zijn natuurlijk

 

het vreemde is dat ik wel beeld heb op fox  en npo doc 

 

maar me horizon sat meter geeft geen signaal op de vertikaal 

aangepast door youngblood

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je (ook) wel een Horizon S2 ?

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ja, maar als jij wel NPO-doc en Fox op een verticale transponder kan ontvangen (11739V), dan is het dus geen probleem van de verticale transponders.

En de zender Ócko, kun je die ook ontvangen. Zit op 12168V en op positie 237 van de fastscanlijst.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, hij heeft een probleem met zijn metert

 

Ja, maar als jij wel NPO-doc en Fox op een verticale transponder kan ontvangen (11739V), dan is het dus geen probleem van de verticale transponders.

 

En de zender Ócko, kun je die ook ontvangen. Zit op 12168V en op positie 237 van de fastscanlijst.

 

 

ocko geeft ook beeld ,moet maar op zoek naar een nieuwe meter ,enige sugesties ? 

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb hier een LNB astra quad van KONIG die op geen van de vier uitgangen de vertikale transponders doorgeeft van A3. De vert en hor van A1 geen probleem, dan maar vervangen door een duo en alles ok, maar mis nu 1 uitgang voor mijn tweede scherm in Tenerife. Is dit technisch te verklaren ,wil hem gerust eens openmaken. Sprietje???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk een met 2 uitgangen, maar mijn vraag was hoe ik eventueel die quad terug werkende krijg , ik vind het nogal straf dat alle uitgangen defect zijn en alleen voor A3. Kan ik ergens een blockschema vinden om gestart te geraken in mijn poging tot repair, k'heb wel wat ervaring met elektronica reparaties en beschouw het als een uitdaging. 

Ik weet dat je nogal interesse hebt in de ingewanden van LNB's, vandaar mijn vraag! Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af het het je gaat lukken om de lnb te repareren. De componenten zijn vaak zo klein dat je ze met een vergrootglas bijna nog niet kunt zien.
Ik had een schema van een lnb met twee uitgangen maar kan dat zo even snel niet vinden. Ik wel twee schema's van een lnb met 1 aansluiting.
 

post-60869-0-28353500-1474748368_thumb.png

post-60869-0-63874700-1474748374.gif

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...