Ga naar inhoud


Ontvangst in Congo (Kinshasa)


Clochard

Aanbevolen berichten

Ook SKY4780 geschikt.

 

vraag: Ik heb interesse voor SKY 4780 als FTA voor EUTELSAT 14A beam Sub-Sahara. Opstelling in Kikwit Congo DR ( 500 km Oost tov Kinshasa). Ik wil RTNC en TV5 Monde-Afrique ontvangen. (FTA). Is dit mogelijk? 

 

antwoord: U kunt met deze ontvanger alle FTA ontvangen van alle satellieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb eigenlijk nog een vraag rond antennes. 

Het is me ondertussen duidelijk geworden dat er aanpassingen nodig zijn aan het frame voor gebruik rond de evenaar.

Maar wat gebeurt er met het regenwater wanneer een antenne op 85° geplaatst wordt. Automatiseren is te duur voor mijn project... Mag ik ongestoord gaten boren voor afwatering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clochard

Bij een offsetschotel vallen de signalen niet recht op de schotel maar schuin van boven. De offset van een schotel ligt meestal tussen de 22 en 26 graden. Hierdoor komt de lnb buiten de zône van de invallende signalen op de schotel en ontstaat er geen verlies, zie de bijlage.
Als in Kikwit de elevatie van de schotel op ongeveer 83 graden moet staan, betekend dit in feite dat de schotel op een elevatie van 83-26=57graden staat. Dan is er echt geen probleem met regen. Dat loopt zo van de schotel af.
 

post-60869-0-08893400-1425714248.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hoe offsetschotels meestal voordelen hebben t.o.v. primefocus schotels. Op de Noordpool staan de schotels helemaal naar de grond gericht, zo'n 18 graden voorover om de satellietsignalen te ontvangen die met een elevatie van ongeveer 8 graden binnen komen. Dan kan er geen sneeuw op de schotel blijven liggen waardoor de ontvangst wegvalt.
 

post-60869-0-27202700-1425715101_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle offset schotels hebben bij de mastklem een schaalverdeling, de ene wat nauwkeuriger dan bij de andere. Als je een offsetschotel hebt met een offset van 26 graden en de elevatie van de satelliet is ook 26 graden, dan staat de schotel precies verticaal.
Triax heeft de nauwkeurigste schaalverdeling.

post-60869-0-61092600-1425734308_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

For Your Information only,

 

Ik vond bijkomende info betreffende mijn project in Congo DR op volgend forum:

 

http://www.jamiiforums.com/tech-gadgets-and-science-forum/388522-african-satellite-world-and-sat-gear.html

 

 

 

 

 

By Clochard viewpost-right.png
Dear All,
Your forum looks very impressive; lots of know-how seems to be present. That will be of great help for me. Let me introduce my project. For students in Congo DR, I want to set up a sattelite TV. Since I have no experience at all about African TV my question is as follows. I want to offer RTNC ( Congolese television ) and TV5 Monde Afrique as well. All should be FTA since the school has no money to spend.... I found out that EUTELSAT 16A covers both, has somebody experience with EUTELSAT 16A; maybe there are better solutions. 
I would like to use Ku band since I like to buy all the SAT Gear in EUROPE (STR7004 and a 110cm TRIAX antenna). Can somebody provide usefull information,
With my kindests regards,
Clochard
Clochard. Bonjour de Nairobi. Nabbing this bird (Eutelsat 16A) will be a walk in the park for you. Trust me. The beam is a sub-saharan Africa one, which means you will be able to pull it down with the equipment you have stated (is the srt7004 from Strong Technologies?) with ease. Try to see if you combine this bird with Amos 5 at 17E, which also has some good goodies.
See the links below for the list of goodies
Eutelsat 16A Eutelsat 16A at 16.0°E - LyngSat
Amos 5: Amos 5 at 17.0°E - LyngSat

Bonne chance Monsieur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die Amos vanzelf ook lukt met maar één graad verschil.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...