Ga naar inhoud


lnb uitrichten op astra 1 en 3


slingers

Aanbevolen berichten

@slingers, vreemd trouwens dat de klem niet past op de astra 3 lnb. Zou wel moeten kunnen.

 

Heb je de de zenderlijst van Astra 1 al in kunnen laden? Zo ja, dan zal de Astra 3 lnb ook goed moeten staan.

Heb je in het menu Astra 3 al op 2 gezet? Doet dat gerust, en start eens een scan. Zo check je gelijk of je de juiste stappen hebt gedaan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


@slingers, vreemd trouwens dat de klem niet past op de astra 3 lnb. Zou wel moeten kunnen.

 

Heb je de de zenderlijst van Astra 1 al in kunnen laden? Zo ja, dan zal de Astra 3 lnb ook goed moeten staan.

Heb je in het menu Astra 3 al op 2 gezet? Doet dat gerust, en start eens een scan. Zo check je gelijk of je de juiste stappen hebt gedaan.

Hoi  Eduard 07 

 

de klem zal wel passen maar hij zit op astra 1 en daar zit hij al jaren op. ook thuis had ik hem daar op zitten. Ik heb de schotel met lnb mee genomen naar de camping en daar opgehangen. Thuis had ik gewoon Astra 1 en 3 ontvangst . nu dus niet meer en heb na mijn weten niets veranderd in het menu . of dit moet gebeurt zijn na het updaten van de Rebox.  ik heb de zenderlijst gewoon geladen via het menu . de rest ga ik dit weekend uitproberen.  ik laat het weten wat de uitkomst is.

Taropi

Venlo

Rebox RE 2200HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste slingers

Ik kan de opmerking van bericht 30 niet helemaal volgen maar zou je het volgende kunnen bedoelen:
Sommige mensen denken dat als je de kop van de Astra 19,2 in de klem zet, de diseqc-volgorde moet zijn: Astra 19,2 op 1 en Astra 23,5 op 2.
Als je dan de duo-lnb met de kop van de 23,5 in de klem monteert, dat dan de diseqc-volgorde andersom ingesteld moet worden, dus Astra 23,5 op 1 en Astra 19,2 op 2. Maar deze gedachte is dus niet juist.
Bij een 4,3 graden duo-lnb is de diseqc-volgorde altijd Astra 19,2 is 1 en Astra 23,5 is 2.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en de DiSEqC SW op 2 / uit.

Ik weet niet of er bij @slingers, op Astra 3, nog een geldige Transponder Frequentie staat ?

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste slingers

 

Ik kan de opmerking van bericht 30 niet helemaal volgen maar zou je het volgende kunnen bedoelen:

Sommige mensen denken dat als je de kop van de Astra 19,2 in de klem zet, de diseqc-volgorde moet zijn: Astra 19,2 op 1 en Astra 23,5 op 2.

Als je dan de duo-lnb met de kop van de 23,5 in de klem monteert, dat dan de diseqc-volgorde andersom ingesteld moet worden, dus Astra 23,5 op 1 en Astra 19,2 op 2. Maar deze gedachte is dus niet juist.

Bij een 4,3 graden duo-lnb is de diseqc-volgorde altijd Astra 19,2 is 1 en Astra 23,5 is 2.

 

 

hoi Sprietje 

 

ik bedoelde dat ik van de duo lnb de klem op astra 1 heb zitten, en dan de duo lnb schuin Horizontaal gezet. zoals hier verteld is.  nu heb ik dus beeld op astra 1 zenders. maar niet op astra 3 zenders. krijg de melding geen signaal.

 

vrijdag kijk ik wat ik kan instellen op de rebox.  en zal dan de switch op 1 zetten zonder uit . of zie ik ergens in het menu staan bij switch 1 en 2 ?  sateliet moet dan wel op astra 1 staan zoals op de foto ???

 

Taropi

Venlo

Rebox RE 2200HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt . Ik heb beeld op Astra 1 en 3 .

Allemaal bedankt voor de input en het meedenken .

 

Dit is nou precies de reden waarom ik bij dit forum zit samen kom je een heel eind.

THANKS.

Taropi

Venlo

Rebox RE 2200HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...