Ga naar inhoud


5 (of 6) LNB's aan een Triax multi-LNB-houder?


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik neem toch aan dat je ook nog stukken van je lnb-houders af hebt moeten zagen want je kunt dan wel smalle ALPS-lnb's nemen, maar de lnb-houders van bijv. de 9e en 13e kunnen zonder aanpassing niet dichter bij elkaar dan 65mm terwijl de afstand 49mm moet zijn.

En op hoeveel graden heb je de schotelskew (tilt) staan?
 

De zender "Magic" is trouwens niet naar 11.390H gegaan maar naar 11.389H.
Transponder 11.390 in verticaal gepolariseerd.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


De 9E en de 13E moeten nog dichter bij elkaar dan ik ze nu heb.

Ik krijg de Hotbird nu goed binnen, en 9E niet zo best. Daar zal nog een aanpassing voor moeten komen.

 

De schotel staat op of naast de 100 graden gedraaid (kan het niet goed zien op de foto die ik ter controle had gemaakt).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotelskew op 100 graden is iets te veel. Dat moet 98,35 zijn.
Bedenk wel dat als je de 5west er bij gaat zetten je de schotel totaal anders af moet gaan stellen.
Ik wil de afstelling wel voor je uitrekenen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de schotel eerst iets voor de 100 staan, maar na fijnafstelling gaf dit het beste resultaat. Wellicht staat de paal niet 100% recht...

5W is nu nog even toekomstmuziek, maar ik heb in ieder geval genoeg rail over om hem tzt erbij te plaatsen :)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet over de rail ik denk dat sprietje bedoelt dat je dan de buitenste lnb dus de 28.2 op moet schuiven iets meer naar de buitenkant anders heeft de 5 west te weinig schoteloppervlak en is het signaal niet al te best dus dan moet je de schotel weer opnieuw uitrichten,hoe verder de lnbs uit het midden van de schotel hoe minder signaal dat lijkt me logisch

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad stevie. Als hij de 5 west er bij gaat zetten, zal de schotel toch echt helemaal opnieuw afgesteld moeten worden.
De ontvangsthoek van de twee buitenste satellieten is ruim 41 graden. Je zult de lnb's dan toch opnieuw in moeten delen op de rail.
Ook de skew van de schotel die nu op 8,35 graden moet staan, zal dan op 3,7 graden ingesteld moeten worden.
Ook de elevatie moet veranderen en moet dan op 30,3 graden ingesteld worden.
Ik denk dat Hadrian hier allemaal geen erg in heeft.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh niet dat ik dacht dat ik er wel even een kop bij zou hangen voor 5W :)

Daar heb ik heus wel erg in, natuurkunde was mijn hoofdvak ;)

 

Overigens staat mijn schotel tussen 98.5 en 99 graden gedraaid.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem toch aan dat je ook nog stukken van je lnb-houders af hebt moeten zagen want je kunt dan wel smalle ALPS-lnb's nemen, maar de lnb-houders van bijv. de 9e en 13e kunnen zonder aanpassing niet dichter bij elkaar dan 65mm terwijl de afstand 49mm moet zijn.

 

 

Nog even hierop terugkomend: Ik heb de Maximum E-85 he, niet de Triax gekocht.

 

Bij mijn schotel is de minimale afstand tussen 2 LNBs 4 graden (zie bijlage), ik lees als Hollander pas de handleiding nadat ik de schotel heb geïnstalleerd, dus ik kan nog een keer het dak op ;). Momenteel staan mijn 13E en 9E tegen elkaar aan in de 5-graden opstelling (en toch heb ik beeld), maar ik ga ze dus in de 4-graden setup tegen elkaar zetten. Dat geeft in ieder geval meer speling.

 

Intussen bedankt voor de tips en adviezen, zeker voor de Maximum.

 

post-37912-0-48328200-1428879666_thumb.jpg

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klem van de Hotbird 13 kun je omdraaien omdat er tussen de Astra 19,2 en Hotbird 13 voldoende ruimte is maar tussen de Astra 23,5 en 28,2 die ook in dezelfde richting staan, staan ze toch echt te ver uit elkaar. Die kunnen nu niet dichter bij elkaar dan 65mm terwijl de afstand 55mm moet zijn aan de voorzijde van de lnb's gemeten. Je zult voor een goede ontvangst toch een stuk van de lnb-houder af moeten zagen en er een nieuwe schroef in moeten zetten, zie bijlage.
Je had beter eerst aan me kunnen vragen hoe de afstanden van de lnb's moesten zijn, dan had je niet twee maal het dak op gehoeven.
 

post-60869-0-44237400-1428899965_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...