Ga naar inhoud


5 (of 6) LNB's aan een Triax multi-LNB-houder?


Hadrian

Aanbevolen berichten

De storm van vorige week is helaas niet ten goede geweest van mijn schotel. Het wordt dus tijd om een nieuwe te plaatsen.

De huidige schotel is een naamloos ding van een Duitse supermarktketen, waaraan inmiddels 5 LNB's hangen (9.0, 13.0, 19.2, 23.5 en 28.2).

De ontvangst is altijd prima geweest, dus ik wil die setup ook op een nieuwe installatie.

 

Ik zat te kijken naar een Triax 88cm schotel, met zo'n multi-LNB-houder (zo'n rail). Alleen worden die maar geleverd met 4 van die rondjes voor LNB's.

Twee vraagjes:

- Zijn er extra LNB-houders voor die rail  los te krijgen?

- Kan de rail het verschil tussen 9.0 graden en 28.2/28.5 graden overbruggen?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Hadrian

Volgens mij kun je toch beter een echte multifocus schotel kopen.
Hotbird 13 t/m Astra 28,2 is op een Triax 88 goed te doen maar van 9e t/m 28,2e is wel erg veel. Bovendien wordt de E85 met 5 lnb-houders geleverd.
Ik welke plaats of regio komt de schotel te staan?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel staat op mijn dak in Arnhem.

Hoe breed is de hoek van de E-85? Zou 5 West er nog bij kunnen?

 

Ik probeer nu wat informatie te vinden over de E-85 maar ik ben bang dat de linkjes hier weggefilterd worden. Wat is de fabrikant, Maximum?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik probeer nu wat informatie te vinden over de E-85 maar ik ben bang dat de linkjes hier weggefilterd worden. Wat is de fabrikant, Maximum?

Linkjes naar winkels of handelaren/webwinkels zijn niet toegestaan, maar linken naar de fabrikant of het noemen van de merknaam is toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie mijn foto dat is een E85 met van links naar rechts 28.2 23.5 19.2 13 9.0 en de 4.8 en signaal is top enkel moet je twee smalle lnbs gebruiken voor de 19.2 en voor de 9.0 anders past het niet,de 5.0w moet te doen zijn dan schuif je alles wat naar links

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hadriaan,

 

Ik heb op mijn Maximum E85 de volgende satellieten:

28.2/5--23.5--19.2--9.0/10.0(uitgemiddeld)--04.8--allemaal oost en de 05.0 West.

Centrale LNB = de 19.2

 

Zie ik het goed dat je overal twin LNB's hebt gebruikt, voor de 19.2 een 40mm, de overige 60mm ? Welke merken ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips en foto's!

Ik heb gisteren de Maximum E85 binnengekregen, en was vanmiddag begonnen om de oude schotel eraf te halen, en de nieuwe erop te zetten.

Een uurtje geleden zat alles vast, en kon ik weer tv kijken.

Ik heb 5W er nog niet aan zitten, omdat ik nog een beugeltje te weinig heb (je krijgt er standaard 5). Dus ik moet nog een keer het dak op. Kan ik meteen 28.2 ietsje meer richting 28.5 schuiven, want de BBCs komen dan wel lekker binnen op 93%; een aantal muziekzenders op 28.5 heeft er toch wat meer moeite mee.

 

Momenteel hangt aan de schotel dus nog de configuratie zoals die ook al in mijn handtekening stond.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x Alps, waarvan één quad, en twee Smart quads.

De quads zitten op 19.2, 23.5 en 28.2

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

[..]de BBCs komen dan wel lekker binnen op 93%; een aantal muziekzenders op 28.5 heeft er toch wat meer moeite mee.

 

 

 

Goed dat ik toch nog het transpondernieuws van de Vrije Fries lees:

 

 

Update

 

"53720" has now been relabelled as 'Magic'.

 

'Magic' has now changed transponders, moving from 11.222 H, 27.500, 2/3, DVB-S, QPSK to 11.390 H, 27.500, 2/3, DVB-S, QPSK. 

 

(info thanks to Digi Man)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...