Ga naar inhoud


Goedkoop Canal digitaal in Frankrijk


maxtrash

Aanbevolen berichten

de spullen zijn overigens binnen. Nu lijkt het er echter op dat ze een 80 cm schotel hebben en de Duo Quad LNB van CD Is voor een 60cm Triax. Gaat niet goed werken denk ik toch of zou het meevallen? Kunnen ze de boel terugsturen voor 20 euro en moeten ze weer ergens anders een LNB vandaan toveren...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad. Bij een duo-lnb voor een 60cm-schotel staan de pijpjes zo dicht bij elkaar, dat de lnb-klem er maar net tussen past, zie laatste bijlage.
De lnb-klem van een Triax is dan ook zo smal mogelijk gemaakt zonder dat er klemschroeven zijn gebruikt, zie derde bijlage. Bij veel andere schotels zitten aan weerszijde van de lnb-klem twee schroeven en dan is de duo-lnb niet te monteren, zie bijlage 2.
Daar is echter ook wel weer een oplossing voor, zie bijlage 1.
 

post-60869-0-43115700-1429462386_thumb.jpg

post-60869-0-68614700-1429462402_thumb.jpg

post-60869-0-56428500-1429462495.jpg

post-60869-0-07527700-1429462579.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen beter de schotel vervangen want de duo lnb past toch alleen op een Triax schotel. De kans is groot dat ze nu een goedkope 80 cm schotel van de Brico hebben van 'pisbakkenstaal'.  Die heeft dezelfde performance als een 60 cm merkschotel.

Toch zit ik in Spanje met een noname 80CM schotel en monoblock en heb nooit enige storing, dus je bralt maar wat. Zelfs met regenval het ik NGC Wild nog gewoon zonder problemen.

 

Had hem al eens aan Sprietje laten zien.

 

 

 

post-32875-0-54482600-1429516918_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw (zij is wel nederlands) heeft net gebeld naar CD en wij krijgen geen gratis SECA3 kaart. Wij moeten naar de Basis HD Light overstappen. Wij hebben wel gedaan. Ik moet nu een duo LNB kopen en mischien mijn schotel veranderen (ik heb nu een 65 cm schotel een ik woon in Oost Spanje, Gandia, Valencia).

 

 

Toch zit ik in Spanje met een noname 80CM schotel en monoblock en heb nooit enige storing, dus je bralt maar wat. Zelfs met regenval het ik NGC Wild nog gewoon zonder problemen.

 

Had hem al eens aan Sprietje laten zien.

 

 

 

attachicon.gifDSCF0002.JPG

Penthe, ik woon 70 km noordelijker dan je en ik heb een par vragen. Heb je toch de duo LNB van CD of een andere merk? Denk je dat ik kan met mijn 65 cm schotel en de duo LNB van CD een genoeg sterkt signaal ontvangen? Tot nu, met een gewoon LNB ik heb geen probleem gehad met mijn 65 cm schotel.

 

Bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 4:3 monoblock als het goed is, het is in iedergeval geen LNB van CanalDigitaal.

 

70KM noorderlijker dan heb je aan een 65cm schotel niet veel als je de HD zenders op de astra 23.5 wilt zien, De 19.2 is geen probleem. Je zult toch aan een wat grotere schotel moeten in de toekomst en of die CanalDigitaal LNB daar op past weet ik niet zeker, ik denk namelijk dat deze enkel geschikt is voor 60cm schotels, maar daar weet Sprietje vast meer over.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zit ik in Spanje met een noname 80CM schotel en monoblock en heb nooit enige storing, dus je bralt maar wat. Zelfs met regenval het ik NGC Wild nog gewoon zonder problemen.

En die komt ook uit een verwijderd (appels/peren etc.)

aangepast door Johan45
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...