Ga naar inhoud


Wavefrontier, is skew afhankelijk van de plaats van de Lnb


FalconerThe

Aanbevolen berichten

(of iemand anders natuurlijk :D )

 

Ik kan de koppen op mijn Wavefrontier niet zitten waar ze ideaal moeten omdat de steunen dan in de weg van de coax zitten. Heb ze nu dus iemand verplaatst en 19, 23 en 28 komen binnen. Maar omdat het paard er tegen aan heeft lopen schuren (lente, haren etc) moet ik hem weer iets afregelen.

 

Maar nu vraag ik me af, is de skew afhankelijk van de plaatsing van de koppen?

 

Hij staat nu op 18 graden oostwaards (locatie Vergt, 24380, Frankrijk)

post-45791-0-51406000-1429641378_thumb.png

aangepast door Johan45
Titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, je hebt de schotelskew, waarbij de LNB op de centrale "0" positie haaks op de rails gemonteerd wordt, dus met skew 0.

Naarmate je LNB verder uit het centrum van de rails geplaatst wordt zal de LNB een steeds grotere skew krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp, heb je de lnb's nu zo geplaatst op de foto, dat de coaxaansluitingen geen hinder van de steunen ondervinden.
Zoals ik ongeveer kan inschatten, staat de positie van de Astra 19,2 nu op R1,6

Ga dan als volgt te werk:
Na het invullen van je locatie en de meest oostelijke satelliet (Astra 28,2), ga je voor de meest westelijke satelliet een fake-positie invullen.
Ik heb ingevuld 13,4 graden oost. Je ziet dan dat de positie van de Astra 19,2 dan op R1,6 komt te staan, de Astra 23,5 op L-3,0 en de Astra 28,2 op L-8,0.
Zie hier de berekening:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=13.4&user_satlo_west_dir=E&location=&la=45.03&lo=0.72&country_code=es

Tevens zie je dat ook de schotelskew nu anders ingesteld moet worden en wel op 105,58 ofwel 15,58 graden schuin. Dit terwijl je in de originele berekening uit komt op 17,89 graden.

Door de fake-positie iets te veranderen, kun je de posities van alle drie de lnb's verschuiven waarbij dan ook weer de schotelelevatie en schotelskew iets veranderen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik een foutje gemaakt heb. Het is niet de Astra 19,2-lnb die ongeveer op 1,6 staat maar de Astra 28,2-lnb (de linkse op de foto).
De berekening wordt dan anders, zie:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=34.2&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=19.2&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=45.03&lo=0.72&country_code=es

Ach, maar als je snapt hoe het werkt, dan kun je zelf een beetje spelen met het invoeren van de getallen om tot een geschikte opstelling van je lnb's te komen op de rail.

Jij bent niet de enige die soms problemen heeft dat de coaxkabels tegen de steun aan komen. Een eventuele oplossing kan ook zijn om een haakse F-connector te gebruiken maar als je slechts 3 lnb's gebruikt, kun je beter de lnb's wat opschuiven met de berekening.
 

post-60869-0-59672600-1429695902.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...