Ga naar inhoud


NPO HD-1/3 en Veronica/NET5 HD (TP 12188) doen het niet?


pch

Aanbevolen berichten

Wat ik zou doen: even je schotel weer op de 19,2E zetten, vervolgens SBS6SD aanzetten, herativatie uitvoeren, daarna je schotel weer op de 23,5E zetten en als er weer wijzigingen zijn op de 23,5E, gewoon handmatig invoeren. (let bv op King of Sat).

ja en over een maand mis ik de code weer en moet ik weer handmatig op astra-1 afstemmen? wat een gedoe!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

De informatie over SBS6 HD komt van de Canaldigitaal site!

 

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/

 

Zorg er ook voor dat uw satellietontvanger aan staat op SBS6 of SBS6 HD en wissel ondertussen niet van zender. Binnen een half uur zijn uw kijkrechten ververst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken jouw ontvanger (Rebox) niet, ik kan je garanderen dat ik nooit naar de 19,2E draai en dat ik nooit een heractievatie moet uitvoeren.

 

Ik snap het dus niet dat je iedere maand een heractievatie moet uitvoeren.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ceesv, dat is dan zeker nieuw.

Wist ik echt niet,

Excuses.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken jouw ontvanger (Rebox) niet, ik kan je garanderen dat ik nooit naar de 19,2E draai en dat ik nooit een heractievatie moet uitvoeren.

 

Ik snap het dus niet dat je iedere maand een heractievatie moet uitvoeren.

ik hoef ook nooit een heractivatie uit te voeren, dit gaat iedere maand automatisch! behalve waarschijnlijk als je slechts 1 LNB hebt die alleen op de astra-3 afgesteld staat....

je hebt schijnbaar de astra-1 gewoon nodig voor de maandelijkse automatische code, anders kan ik niet verklaren dat ik gisteravond en vanochtend gewoon beeld had! En nu net na draaien en perfect afstellen "gecodeerd" krijg en vervolgens middels site CD geen puls krijg op SBS-6 HD en astra-3!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken jouw ontvanger (Rebox) niet, ik kan je garanderen dat ik nooit naar de 19,2E draai en dat ik nooit een heractievatie moet uitvoeren.

 

Ik snap het dus niet dat je iedere maand een heractievatie moet uitvoeren.

Misschien moest pch vaker naar SBS kijken. ;)

 

Maar even serieus: waarom per se SBS? Is het niet zo dat het signaal op een transponder wordt meegegeven i.p.v. een individuele zender?

 

En komt er geen update op b.v. NPO? Ik kijk weinig tot nooit SBS, maar krijg toch ook altijd de kaartupdate binnen? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pch

Tip voor je: koop een Stab Italia Rotor HH110 dan ben je van alle gezeik af.

Ook met DiSEqC heb je niks te maken als je een enkele lnbf gebruikt.

 

Let wel: je kan dan niet van de ene sat iets opnemen als je naar een andere sat kijkt.

 

Je schreef dat je een Triax 110 hebt, dus die Stab Italia HH110 moet gewoon volstaan.

 

(Kost echt niet veel hoor en is practisch geruisloos).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eduard07

Ik draai nooit naar de 19,2E, en heb gewoon altijd beeld.

 

Misschien komt het door het bericht van onze mod ceesv dat ik beeld blijf behouden omdat de code ook op de 23,5E, via SBS6HD wordt verzonden?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

ff over de diseqc instellingen in de ontvanger: astra-3 staat nog steeds op 2 of kan ik hier in het menu nu alles uitzetten? geen diseqc?

 

pch, jouw ontvanger ken ik niet, maar als je maar 1 lnbf gebruikt, en je hebt je schotel alleen op 1 sat staan, heb je die DiSEqC toch niet nodig?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pch

ik raad je aan om een quad lnbf te gebruiken (kan je ook opnemen terwijl je naar een andere zender kijkt -op dezelfde sat uiteraard-), lekker een Stab Italia HH110 onder je Triax 110 te hangen en je lacht de hele wereld uit.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, alles staat echt perfect uitgericht op Astra-3, via CD heractivatie aangevraagd, niets...

geeft aan gecodeerde zender op SBS-6 HD.

wel beeld op kanaal 14 en die geeft aan dat je voor HD-zenders echt een DUO-LNB nodig hebt, dus... Doen ze iets wat wij niet weten en gebruikt CD toch echt astra-1 nog voor van alles en nog wat?

lig voor de vaststaan-HD lijkt me, alle HD-zenders opnieuw ingescand en nu niet meer "gecodeerde zender" maar "SERVICE FOUT"!!!

kortom: je kunt in Nederland via CD dus NIET naar HD-zenders kijken op de Astra-3 ZONDER ook Astra-1 te hebben??? RAAR!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor kleur heeft je smartcard?

Kijk je via je interne kaartlezer of via een CI?

Als je via je CI kijkt, hoe ziet die eruit (zwart met een wereldbol of die witte)?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pch

Ik moet nu naar de supermarkt (moederdag cadeau kopen voor zondag); dus ik ga nu uit de lucht.

 

Wat ik je nog kan aanraden is hetvolgende: je haalt die Rebox volledig van stroom af (stekker eruit), vervolgens haal je je smartcard eruit; je wacht minimaal 20 seconden, je zet je Rebox weer op stroom en zet m aan (zonder je smartcard er in); je zet m op SBS6HD, je krijgt dan een melding dat er geen smartcard is ingevoerd;

 

Dan pas steek je je smartcard er weer in. Daarna een half uur niet zappen naar een andere zender!

 

Als je een oranje smartcard hebt hoef je geen heractievatie aan te vragen, dat doet ie automatisch binnen een half uur.

 

Ik hou je postings in de gaten, zodat ik je kan blijven assisteren.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...