Ga naar inhoud


Fritzbox 7490 kan die op telfort


Aanbevolen berichten

Ik wil een fritzbox 7490 uit Duitsland bestellen alleen kan deze op een telfort vdsl aansluiting.

Waar moet ik op letten voor telfort.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij moet dat lukken maar kijk goed uit ivm annex a (analoog) moet je hebben en in het buitenland gebruiken ze hoofdzakelijk annex b (isdn) als hij ze beiden aan kan moet het gewoon werken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Duitse Fritzbox 7270. Hij was omgezet naar de internationale versie en die kan op Annex A en Annex B ingesteld worden, maar, ik denk, door een andere chip lukte het niet daar snelheid mee te halen en op de juiste manier te verbinden. Mijn voorstel: koop alleen de internationale editie.

Annex B in Duitsland schijnt ook anders te zijn dan die in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een tijd geleden dit opgeslagen op mijn pc:

 

Mode: RFC1483 Bridged

Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation / IPoE)

Multiplexing: LLC (Logical Link Control)

Encapsulation: AAL5 snap

VPI: 0

VCI: 34

IP-adres: Dynamisch

Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoef je NIET in te voeren.

 

VDSL instellingen:

 

Telfort

PPPoE

VLAN: 34

 

Maar weet niet of dit allemaal nog goed is. Ik dacht naar Telfort over te stappen,

vanwege hun flexibiliteit.

 

 

De Fritzbox moet je zeker flashen naar een internationale versie, indien noodzakelijk.

Kijk uit naar ruKernelTool, het is zeker gelukt bij deze persoon:

http://da-cube.net/showthread.php/8675-fritzbox-7490-auf-international-flashen

 

Hopelijk lukt het allemaal. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik gebruik al een aantal jaren de Fritzbox 7390 op zowel Annex B, A en nu vdsl. Gaat allemaal prima, alleen wil vdsl niet goed werken op de nieuwste firmware: veel disconnects.

De één na laatste werkt probleemloos. De 7490 lijkt erg op de 7390.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij heeft AVM toch telfort instellingen standaard erin gezet temninste bij de 7340 wel en ga er dan ook vanuit dat de nieuwe die ook hebben.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 7340 is een speciale uitvoering voor de nederlandse XS4all provider (je weet wel met 2 utp poortjes)

die is niet te koop in het buitenland

 

-als je voor het prijsverschil in Duitsland wilt bestellen, bedenk dat je wel nog portokosten hebt

(normaal gesproken, nu tot 4 juni even niet als je die bedoelde)

 

maar als je zoekt op annex B + telfort vindt je berichten die tonen dat annex A voor Telfort VDSL gebruikt wordt

en dus niet met die heel mooie 7490 samenwerkt

bel telfort zelf indien je onzeker bent, of ze je helpen is weer wat anders

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zet het even als link erbij, mocht het niet gewenst zijn kun je dat bericht wissen

klik hier bij telfort

 

en van AVM over de 7490

 

VDSL- und ADSL-/ADSL2+-Modem (Annex B für Deutschland), läuft an jedem DSL-Anschluss (auch IP-basiert, VDSL-Vectoring), moderner Dual-WLAN AC + N Router mit 1.300 (5 GHz) + 450 MBit/s (2,4 GHz) gleichzeitig
    Integrierte DECT-Basisstation für bis zu 6 Schnurlostelefone, Anschluss für analoge Telefone, Faxgeräte, IP- und ISDN-Telefone sowie Telefonanlagen, integr. Anrufbeantworter und Faxfunktion
    Mediaserver (UPnP AV) verteilt Filme, Fotos und Musik im Heimnetz an Tablets, PCs, TV, HiFi-Anlage u.a.
    4 x Gigabit-LAN für Anschluss von Computern und Spielekonsolen, 2 x USB 3.0 für Drucker und Speicher im Netzwerk
    Lieferumfang: FRITZ!Box 7490, 4,25 m DSL-Telefon-Anschlusskabel, 4 m DSL-Anschlusskabel, 1,5 m LAN-Kabel, DSL-Adapter, Telefon-Adapter, externes Netzteil, Kurzanleitung

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie bijlage: Ik kan kiezen Annex A of B. Internet loopt via Telfort

 

Ik heb een Internationale versie... Of dit in de Duitse versie ook mogelijk is weet ik niet.

post-45975-0-30592200-1433333796_thumb.png

aangepast door Peter38

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het staat er expliciet bij vermeld over annex B daarom kan ik niet iets aanbevelen wat misschien niet werkt

of het toestel enkel door de firmware mogelijk aanpasbaar is zal even zo interessant zijn...

misschien komt nog iemand die een echt duits model heeft en 'm hier in nederland gebruikt

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn er genoeg (met de oudere modellen) want ze zijn hetzelfde alleen bij de duitse modellen kun je de annex B niet veranderen en de internationale wel en je moet er andere firmware (bricken Heet dat volgens mij) op zetten dat is wat mij bekend is. en je hebt dan uiteraard geen garantie meer.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...