Ga naar inhoud


Signaalsterkte Astra 19.2 met een Triax 78 + multiblock


satmad

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nadat ik uiteindelijk beeld had, heb ik vervolgens weer alles opnieuw aangesloten via de diseqc-switch, echter als ik dan weer naar een kanaal ga zoeken op de 23.5 dan heb ik vervolgens geen signaal.en moet ik eerst de schotel naar oostelijke richting draaien voordat ik weer beeld heb.

 

Daar is dan maar een verklaring voor, de kabels zitten niet op de juiste positie van de diseqc switch aangesloten of je ontvanger is niet op de juiste diseqc positie geprogrammeerd voor de corresponderende satelliet.

Welke diseqc positie staat er in je ontvanger bij welke satelliet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dat hangt af van hoe je de ontvanger hebt ingesteld.

 

Wanneer in je ontvanger Diseqc 1 of A toegekend is aan Astra 1 zal je de eerste ingang van de switch met de astra 19 lnb moeten verbinden.

 

Bijvoorbeeld zal men de switch als volgt kunnen configureren in je ontvanger

 

Astra 1, 19 graden op 1

Astra 3, 23,5 graden op 2

Astra 2, 28 graden op 3

Hotbird 13 graden op 4

 

De LNB's moeten dan op deze volgorde met de switch verbonden worden.

 

Soms wordt er ook een andere volgorde aangehouden, het is maar net hoe jij je ontvanger hebt geprogrammeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satmad, het is ook wel handig dat je op je Vu+Duo de laatste fastscan heb staan, zodat je snel kunt checken of je alle zenders hebt en op welke sat. Maar misschien gebruik je die lijst al.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...