Ga naar inhoud


Van vaste schotelopstelling naar campingstatief werkt niet


Rob520

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al jaren een 60cm schotel aan mijn huis met een dubbele LNB. Dit heeft die jaren zonder problemen gewerkt. Ik heb nu thuis glasvezel en heb de nu schotel met LNB in z'n geheel op een campingsatief geplaatst. Dat geeft het volgende probleem: Ik heb de schotel gericht zoals ik al jaren doe met een ovale triax met enkele LNB. Ik heb een signaalsterkte van 4+ wat ik ook met de vaste opstelling had. Het gekke is nu dat ik geen beeld en geen geluid heb. Ik snap er helemaal niets van. De schotel terug geplaatst op de vaste beugel aan huis en het werkt perfect. De hele zaak weer op het campingstatief, uitrichten en een signaalsterkte van 4+ en dan weer geen beeld en geen geluid. Wat gaat hier niet goed. voor de goede orde het statief staat waterpas.

 

Help! aub

 

Groet,

Rob 520

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Rob520

Welkom op dit forum.

Ik ga er van uit dat je nog wel een geldige smartcard hebt.
Je had de kop van de Astra 19,2 in de klem zitten en dat doe je op het statief ook zo. Je richt de schotel dan uit op de Astra 19,2 neem ik aan.
Dan zou je toch beeld moeten hebben. Misschien toch niet goed genoeg uitgericht?

Let wel op dat signaalsterkte niet veel voor stelt. Het gaat om de signaalkwaliteit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...