Ga naar inhoud


Coolstream Backup Images


espresso

Aanbevolen berichten

Omdat er veel mensen problemen hebben de Coolstream ontvangers goed aan de praat te krijgen heb ik mijn backupimages online gezet.

 

Wat er in zit:

  • doscam V0.25, emu gebaseerd op oscam, leest direct de meeste kaarten: Canal digitaal, TVVlaanderen, Ziggo etc.. (webinterface: poort 8080 , inlog:root , password:root )
  • Mediaguard EMU, deze werkt perfect met de Canal Digitaal kaart
  • Picons, zender logo's van de meeste zenders
  • Skin met PLi look
  • MyTVpro plugin, een aantal web TV zenders
  • ARD Mediathek, duitse uitzending gemist
  • Henksat zenderlijst gecombineerd met Fastscan lijst

Wanneer je de blauwe toets indrukt kom je in het plugin menu waat je onder andere de EMU (Doscam / Mediaguard kun kiezen)

 

te downloaden hier: Coolstream backups

 

Zet de inhoud van de map op een USB stick:

 

Zorg dat je de juiste software download! Door verkeerde verkeerde software kan de Coolstream niet meer opstarten.

Let extra op bij de Trinity, de nieuwe Trinity2 zie er namelijk exact hetzelfde uit: check dit goed!!

 

BackupImage_Tank, BackupImage_Trinity , BackupImage_Zee2_Trinity2

het bestand: rootfs.arm.jffs2.nand moet in de root van de USB-stick staan

 

BackupImage_Neo_Neo2_Zee

Zip bestand uitpakken in de root van de USB-stick moet een map 'coolstream' komen.

 

Doe de USB-stick in de USB-poort op de voorzijde van de Coolstream, schakel de coolstream in (stoorm er op) en druk direct een aantal keren kort op de powerknop op de voorzijde (of de on/off knop op de afstandbediening)

De Coolstream gaat nu de backup software inladen, wacht tot de Coolstream volledig is herstart!!

aangepast door espresso
  • Like 1

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • 4 weken later...

Nieuwe image's online gezet:

Changelog:

  • Youtube is weer gefixt
  • Plugins heb ik gesplitst: Gele Toets: Systeem Tools / Blauwe Toets: Overige Plugins
  • gebaseerd op beta 3.00 release datum (22.06.2015)

Gele toets:

nieuw:

  • downloadcenter, om updates en zenderlijsten etc.. te downloaden, wordt nog aangevuld
  • update plugins, Plugins worden bij gewerkt met de laatste versies online

Blauwe Toets:

nieuw:

  • Signaalmeting, handige signaal meter om bijvoorbeeld schotel mee uit te richten.

en verder zijn er nog een paar wijziging in het uiterlijk van de skin.

 

Reacties zijn welkom..

aangepast door espresso
  • Like 2

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, espresso.

Heel erg bedankt voor je werk. Ik had eerder een image van reloaded, maar die gaf de laatste tijd problemen met vooral de versie van Doscam (0.24b).

Ik heb een Coolstream Neo en het lukte me in eerste instantie niet om jouw image erop te zetten met het aanzetten en dan de aan/uit-knop enkele keren indrukken (de oude reloaded-image werd gewoon gestart). Nu heb ik via het menu jouw backup geïnstalleerd en er erop gekregen (behalve de kernel, maar het lijkt te werken). Ik ben bang dat het bij mijn Cooli op de ouderwetse manier via een nul-modem kabel moet.

Ik zal er wat mee experimenteren en kijken hoe het nu werkt.

 

Waar heb je trouwens de nieuwe image-versie staan van 4 juli? Want bij de image die ik via je openingspost vind, staat een datum van 18.05.15 21:38:30.

 

M.v.g.

 

Global

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest recente versie is inderdaad van 18-05 (voor de Neo, Neo2 en Zee).

De Coolstream is erg kritisch op welke USB-stick je gebruikt voor de update. Je zou het eens met een andere stick kunnen proberen. Verder moeten de 2 bestanden in de map coolstream op de USB-stick staan.

Maar je kan de software er ook via het menu inzetten.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben nog een probleem met het opnemen, hadden we ook al bij de vorige image!.

Wanneer ik bv Ned1 opneem en naar Ned2 of een Duitse zender kijk geeft hij aan dat er geen signaal is terwijl je er net naar kijkt en er dam wel voldoende signaal is. Weet jij wat de oorzaak hier van is?

Gr. Gerda

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerdam, ik zou dan graag willen weten om welke Coolstream het hier dan gaat, en hoe deze is aangesloten: Gaan er 2 kabels naar de Coofstream?  Of gaat er 1 kabel naar de Coolstream en wordt er een doorluskabel gebruikt?

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de coolstream zee 2 en hij heeft 2 kabels elk met astra 1, 2 en 3 erop! Ik had gsitervond 2 programma's opgenomen die achter elkaar op Ned 1 werden uitgezonden, nl Falco en Death in Paradise. Ik heb de timertijden aangepast, maar hij heeft geen van de twee programma's opgenomen. HIj geeft wel aan dat er binnenkort een opname start, maar hij doet niets!

aangepast door Gerdam

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar 'menu' , 'kanalen zoeken / software update' , 'tuner configuratie' hier moet de volgende configuratie staan:

Tuner configuratie 1:    -> MASTER  (of HOOFD)

Tuner configuratie 2:    -> TWIN 

 

Verder ook even controleren of de Harddisk wel wordt herkend, door even een directe opname te maken met de 'opname-knop' (rode stip)

en even later de opname proberen af te spelen.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt allemaal, de tuner 1 op master en 2 op twin

Directe opname gaat ook goed, wanneer ik naar bv ned 1 kijk en dan na de uitzending iets opneem ook op ned 1 dan lukt het wel, maar dan kan ik niet overschakelen naar Ned2. Ned2 geeft dan aan dat er geen signaal is!!

Kijk ik naar Ned2 en wil dan iets opnemen bv Ned1 dan neemt hij niets op.

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...