Ga naar inhoud


Coolstream Backup Images


espresso

Aanbevolen berichten


Uiteraard….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, geen enkel probleem hoor… Vind het alleen zonde om iets weg te gooien wat feitelijk niet echt stuk is. Ik kom nog uit de tijd dat electronica gewoon gerepareerd werd.. Maar ik begrijp je standpunt….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Oké, geen enkel probleem hoor… Vind het alleen zonde om iets weg te gooien wat feitelijk niet echt stuk is. Ik kom nog uit de tijd dat electronica gewoon gerepareerd werd.. Maar ik begrijp je standpunt….

Gooi hem niet meteen weg. Misschien vind ik nog een oplossing. Ben zelf ook uit de tijd dat er nog weinig electronica was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog kunt proberen:

 

Herbenoem het gestuurde bestand van *********.img in:

 

rootfs.arm.jffs2.nand

 

Zet het op een USB stick in de hoofddirectory…

 

- Box volledig uitschakelen

- USB stick erin

- Box inschakelen en meteen (een aantal keer) op de standby toets van de AB drukken…

 

Als u-boot nog heel is/was zou dit moeten werken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanmorgen bezig geweest om de ontvanger werkend te krijgen volgens de instructies. Als ik het bestand download en op de usb stick zet staat het er zo op: Link_TrinityDuo. Als dit geopend zou worden zou het bestand: 'Link_TrinityDuo.img' zichtbaar moeten worden. Krijg dit niet voorelkaar. Ook licht de led van de usb stick niet op als hij in de ontvanger zit, heeft dan, dacht ik, geen contact met de ontvanger. Al met al vrij ingewikkeld, tenminste voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is dus de pest van Windows. Je ziet de extensie niet... Het heeft al de extensie .IMG! Er valt ook niets uit te pakken.... Ergens in Windows kun je de extensies zichtbaar laten maken. Dan die rename uitvoeren en op de USB stick zetten....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt tijd komt raad. Zoals al eerder aangegeven ben ik niet goed thuis in de mogelijkheden van de computer. Putty zegt mij helemaal niets. Heb al 30 jaar satellietontvangst en weet er best wel het een en ander van af, maar computer duidelijk minder. Zal een van de kinderen hierover eens raadplegen. (Hulp inroepen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet zonder slag of stoot.. De box moet open, gestoei met een jumper (JP5) en de correcte bestanden in de correcte volgorde! En op tijd de upload starten anders probeert hij tussentijds te booten (wat nooit lukt)…. Zonder computerkennis wordt dat al gauw frustratie…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-2-2022 om 19:45, Mimisiku zei:

Dat gaat niet zonder slag of stoot.. De box moet open, gestoei met een jumper (JP5) en de correcte bestanden in de correcte volgorde! En op tijd de upload starten anders probeert hij tussentijds te booten (wat nooit lukt)…. Zonder computerkennis wordt dat al gauw frustratie…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

profilic usb to serial
115200 bits per seconde

putty: com poort ingeven en serial selecteren

Coolstream met Com kabel verbinden, Putty starten, Spanning op coolstream zetten.

Nu goed opletten, je moet op tijd op een willegkeurige toets drukken als je "Hit any key to stop autoboot" in beeld ziet.

usb stick in front aansluiting drukken.

"usb start" in putty ingeven.  Je ziet nu dat de usb gestart word.( 1 usb device found)
Als dit niet het geval is een andere usb stick nemen. Wel een Dir (map)coolstream maken op de usb stick met daarin de betanden kernel.img en system.img.

nu geef je "usbup" in en het flashen begint.

De coolstream start dan gewoon door.

Zo heb ik het met een Coolstream Zee gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...