Ga naar inhoud


Coolstream Backup Images


espresso

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

Hallo Expresso,

 

De aanleiding om eens te kijken naar een software update waren geluidsproblemen.

 

De meeste zenders hadden een soort langs trekkende ruis met een op- en afzwellend volume in de zachte passages (b.v. in een gesprek met 2 mensen). NPO1, 2 en 3 hadden een normaal volume En SBS de helft zachter.

 

Via een ethernet verbinding heb ik in het menu gezocht naar een update en de Tank meldde dat er een update voorhanden was.

 

Keurig de 3.01 versie ingeladen en de zenderlijst weer geïmporteerd. Ik had beeld maar alleen heel veel Duitse zenders.

 

NPO 1 stond wel in de lijst maar gaf aan NO ACCESS. CD kaart gecheckt bij de buren maar mijn kaart werkte gewoon.

 

Toen ben ik verder wat gaan proberen... en nu staat de Tank helemaal vast met de melding: Verifying Checksum.....

 

Dus even zoeken op het forum zo kwam ik hier terecht en heb een USB stick klaargemaakt en de onder beschreven methode gevolgd.

 

Helaas wil de Tank niets met de stick doen en blijft hangen in de Verifying Checksum.....

 

Is er een oplossing om de Tank weer aan de praat te krijgen?

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast Mimisiku

Die utility staat er los bij. Installeren vanaf USB.. Heb hier een oudere ZEE kabel. In Duitsland mooie firmware gevonden met OScam of Doscam... Werkt uitstekend op Ziggo kaart en zelfs op een Hone Share. Firmware gebaseerd op NG2.70 nevis of de BlueHeep 1.7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beste espresso

 

Ik heb nu even ruzie met mijn Coolstream Neo2.Ik kan wel Duitse zenders kijken,maar geen NL zenders in HD.Ik maak gebruik van een duo LNB,maar zit ook met de instellingen zoals de diseqc tuner1 en tuner2 instellingen.

Als ik de CanalDigitaal HD zenderlijst wil gaan scannen,staat de transponderscan als volgt:

Sateliet:Canaldigitaal HD

Transponder: 158

Frequentie:12070000 3/4 DVB QPSK

 

Tuner 1 heb ik op Astra 19.2 E en tuner 2 heb ik op Astra 23.5 E staan.

 

Daarnaast moet ik de tuner ook eens een update geven,want ik heb de tuner in september 2013 aangeschaft,en nadien niets aan software/firmware gedaan.

 

Ik zou het zeer op prijs stellen hoe ik mijn ontvanger optimaal moet instellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Omdat er veel mensen problemen hebben de Coolstream ontvangers goed aan de praat te krijgen heb ik mijn backupimages online gezet.

 

Wat er in zit:

  • doscam V0.25, emu gebaseerd op oscam, leest direct de meeste kaarten: Canal digitaal, TVVlaanderen, Ziggo etc.. (webinterface: poort 8080 , inlog:root , password:root )
  • Mediaguard EMU, deze werkt perfect met de Canal Digitaal kaart
  • Picons, zender logo's van de meeste zenders
  • Skin met PLi look
  • MyTVpro plugin, een aantal web TV zenders
  • ARD Mediathek, duitse uitzending gemist
  • Henksat zenderlijst gecombineerd met Fastscan lijst

Wanneer je de blauwe toets indrukt kom je in het plugin menu waat je onder andere de EMU (Doscam / Mediaguard kun kiezen)

 

te downloaden hier: Coolstream backups

 

Zet de inhoud van de map op een USB stick:

 

Zorg dat je de juiste software download! Door verkeerde verkeerde software kan de Coolstream niet meer opstarten.

Let extra op bij de Trinity, de nieuwe Trinity2 zie er namelijk exact hetzelfde uit: check dit goed!!

 

BackupImage_Tank, BackupImage_Trinity , BackupImage_Zee2_Trinity2

het bestand: rootfs.arm.jffs2.nand moet in de root van de USB-stick staan

 

BackupImage_Neo_Neo2_Zee

Zip bestand uitpakken in de root van de USB-stick moet een map 'coolstream' komen.

 

Doe de USB-stick in de USB-poort op de voorzijde van de Coolstream, schakel de coolstream in (stoorm er op) en druk direct een aantal keren kort op de powerknop op de voorzijde (of de on/off knop op de afstandbediening)

De Coolstream gaat nu de backup software inladen, wacht tot de Coolstream volledig is herstart!!

Hello espresso,

Niet een van die backup images gaat open ,het is altijd "page niet gevonden"ik heb een trinity HD2 en ik krijg die niet open met een TVVL kaart heb alles al geprobeerd ook al fabrieks- instelling, niets helpt,ook in het menu waar de oscams en de d'oscams instaan kan ik niet meer,ik heb al met de TRINITY_DC_CST214_22-09-2014 en de TRINITY_MG_CST214_22-09-2014 en de Trinity_S_2014-11-27 geprobeerd maar niets helpt,(dat zijn backups gevonden op het internet)

en de  sofweare update die ik zie is van maart 2014 de 3.02 beta apollo.1302201603281800.

Nergens vind men handleidingen of oplossingen voor de trinity,maar hebt u misschien een oplossing voor mijn probleem?

Ik kan wel naar alle vrije zenders zien ,en ook naar de regionale "drenhte "die op de 23.5 astra zit maar niets van gecodeerde zenders,ondanks dat de kaart er met de chip naar beneden inzit kan die niet gelezen worden.

aangepast door tokkio

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens op  de volgende image. paperclip.png nics310-shiner Trinity.rar  wellicht moet je je eerst registreren

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is!! 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Helaas reageert/bestaat “espresso” niet meer. Vanwege de huidige “dump”-prijzen zijn deze restverkopen (nieuw) nog heel interessant voor mensen die een leuke “zapper” zoeken voor Ziggo (Irdeto).. Ik heb de Neutrino Images (NI 4.10) aangepast voor Ziggo, Caiway, Delta, SKV en KabelNoord inclusief recente Ziggo zenderlijst (28-12-2021).

 

Ik heb images voor de:

 

Coolstream Trinity HD1

Coolstream Trinity HD2

Coolstream Trinity Duo

Coolstream Link

Coolstream ZEE

 

Voor wie hem hebben wil… Laat maar een berichtje achter…

aangepast door Mimisiku
Coolstream ZEE toegevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zou graag een image voor de Coolstream link satelliet willen hebben. Bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen dacht ik dat hij vastliep. Door hem even van de stroom te halen is het mis gegaan. Start nu niet meer op, tekst Coolstream komt op het display en daar blijft hij hangen. Is dit nog op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hoop ik dat uldr en U-Boot niet corrupt zijn anders wordt het wel een dingetje.. Gewoon de firmware van de Link (Kronos 2) op de USB stick plaatsen en proberen te flashen...

 

Box volledig stroomloos maken!

USB Stick aan de voorkant erin. 

Box aanzetten en direct na het knipperen op de Standby toets drukken (desnoods een paar keer achter elkaar)

 

 

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...