Ga naar inhoud


Aankoop nieuwe satellietontvanger


Edje1969

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers,

 

Ik wil op korte termijn een nieuwe satellietschotelontvanger gaan aanschaffen. Ik heb nu nog een PACE (Philips) DSR 7141 staan, maar die gaat steeds meer storen en kan met 25 meter KOKA799 kabel niet overweg met een triple LNB van canal digitaal op mijn 60cm Triax schotel. 

 

Wie kan me een tip geven wat de betere HD ontvanger is. Dus ook 1 met een goede, gevoelige tuner. Ik heb geen kijk op 'het beste merk'. Ik heb al een Vu+ Duo2 staan die thuis staat, Deze moet er 1 worden voor in de caravan, Hoeft niet van VU te zijn. Opnemen is niet perse noodzakelijk en hij moet kunnen werken met de Canal Digitaal Smartcard.

 

Wie kan mij helpen? Bedankt voor het meedenken.

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit is er dus 1 van Maxdigital, begrijp ik. Lees in een forum al dat deze ontvanger vast kan lopen met een canaldigitaal kaart er in.Zit er standaard een CI cardslot in deze ontvanger waarbij ik de Canal digitaalkaart kan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees uit bovenstaand niet echt dat er en een CI slot in zit, en dat ze canal digitaal gecertificeerd zijn.

Iemand ervaring met de M7 SAT801? Dit is schijnbaar een gecertificeerd apparaat.

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor M7 ervaringen moet je even de zoekfunctie in dit forum gebruiken.

Het beeld dat bij mij is achtergebleven, is dat ik dit apparaat beter niet kan aanschaffen.

 

Maar nee, de Xtrend 7000HD is niet CD gecertificeerd. Maar er kan wel een M7 module in.

Verder een zeer gevoelige tuner met 12V aansluiting.

En zeer betaalbaar vergeleken met de Vu+.

 

Ik dacht juist dat dit iets kon zijn wat je zocht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zero heeft alleen een interne kaartlezer dus een aantal CD zenders zijn dan niet te decoderen.

En dat aantal zal in de toekomst alleen maar toenemen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al een paar seizoenen de XP1000 zonder CI module(dus op softcam), met TVV kaart

En op 12V en met dezelfde settinglijst als in m'n Vu+'s, en de firmware van de XP1000 is OPEN-ATV

Het systeem werkt prachtig

De HDTV is 22" Akai, en ook op 12V

Voor de uitrichting is er de app Quicksignal info ingeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties zover. Ik was eigenlijk op zoek naar een apparaat van rond uiterlijk 150 euro. Liefst met officiële gecertificeerde canal digitaal mogelijkheid. Ik begrijp dat de XP1000 met een CI module dus aardig wat duurder wordt dan 150 euro. Softcam heb ik werkend met mijn Vu+Duo2, maar hangt continu aan internet. Een officieel apparaat heeft niet constant internet nodig, maar een activatiesignaal. Ik heb een recreatiekaart waarmee ik nu alles kan ontvangen.

 

Welke ervaringen zijn bekend met de nieuwe M7 SAT801 van canal digitaal? De oude PACE was een ramp waar ik me aan erger. Is die nieuwe M7 SAT801 een fijner apparaat? Ik wil die ergernis en afhankelijkheid van internet niet hebben. Ook een dergelijk alternatief is meer dan welkom.

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook komt Canal Digitaal met de nieuwe CI+ codering, zie diverse berichten op internet. Ik vrees dat veel ontvangers nu niet meer werken met deze nieuwe codering.

 

Dat is uiteraard een beetje koffie dik kijken.

Maar ik ga er van uit/hoop dat de knappe softcam jongens ter zijner tijd daar wel een oplossing voor vinden.

 

De M7 SAT801 kun je op marktplaats wel vinden voor tussen de 100 en 130 euro.

 

En mits je niet aan wansharing doet.

Werkt een Vu+ met een smartcard van Canal digitaal/TV Vlaanderen prima zonder internet.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VU+ is te koop voor rond 125 euro. Optioneel is hij leverbaar met open PLI, maar ik neem aan dat je dit niet moet installeren voor gebruik met de orginele canal digitaal kaart? Ik lees toch dat hij niet gecertificeerd is voor Canal Digitaal.

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hij is niet gecertificeerd.

 

Maar een Vu  of een andere Linux ontvanger met OpenPli of VTI en nog enkele andere images

Werkt uitstekend met b.v Oscam als softcam en een originele card van canal digitaal/tv Vlaanderen.

Voor de installatie van een image is een internet connectie makkelijk voor het downloaden van een softcam en b.v een settingslijst maar daarna heb je dat niet meer nodig.  

 

Lees anders het topic VTI tutorial eens door en de VU+ wiki

Beide bovenaan te vinden in het Vu+ gedeelte van het forum.

Ik denk dat je dan wel wat meer duidelijk word.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...