Ga naar inhoud


Schotel en LNB vervangen


pel

Aanbevolen berichten

Was ook bedoeld voor een vaste opstelling en gezien de plaats waar ie staat, krijgt hij wel de volle laag van regen en wind als het stormt... Zit niet in de luwte van hogere gebouwen.

Opstellen kan makkelijk op zo'n driepoot.

Zeer stabiel, en eigenlijk niet te groot.

Door de constructie (aluminium) zeer licht en stevig.

Wat ik wel mis, maar er zelf heb aan aangepast, is een stangetje dwars door het buisje waar de schotel op komt te staan.

Dit om te zorgen dat de schotel bij het richten niet zakt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus: de Astra 2E en 2F kunnen ze niet meer wijzigen middels een smallere spotbeam. Dat is heel mooi... En daar lijken de belangrijkste Britse zenders te zitten. Gaat m.n. om de BBC en ITV. Paar muziekzenders zijn ook nooit weg. De Astra 2G lijkt me niet zo interessant: een Britse regionale zender: net zo oninteressant als bij bijv. Ober Bayern regionale zender in Duitsland. Naar de Duitse regionalen kijk ik ook vrijwel nooit.

Samen met het verhaal van Sprietje lijkt deze story nu vrij compleet in beeld te zijn. Bedankt beide.

 

Kleine UPDATE: citaat van Sprietje: "Op de Astra 2E zitten de meest belangrijke zenders van de BBC, ITV en Cannel4.

Op de Astra 2F zitten o.a. flink wat muziekzenders.

Op de Astra 2G met de vernieuwde schoteltechniek zitten o.a. BBC regiozenders, Cannel 5 en bepaalde ITV zenders." Einde citaat.

 

Ook Channel 5 en wat BBC regiozenders komen gewoon binnen. Ze hebben dus geen succes met de Astra 2G en hun nog smallere spotbeam... In elk geval niet bij de plaats waar ik zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...