Ga naar inhoud



Lausz

Aanbevolen berichten

goedendag , ik ben nieuw hier en heb een vraag over het richten en veranderen van een lnb qua graden en of dit mogelijk is .....? Ik hoop dat ik hier goed zit wat betreft onderwerp.

We hebben een vaste triax schotel 88cm met 4 lnb's , deze staan op 23.5e , 19,2e , 13,0e en 9,0e.

Ik vroeg mij af of we de 9,0e kunnen veranderen naar 0,8w ?

Mocht dit niet mogelijk zijn , is het dan wel mogelijk wanneer men de 23,5e weg haalt en alles dus iets naar west opschuift met dan dit als opstelling ; 0.8w , 9.0e , 13.0e en 19.2e .

Of is zoiets überhaupt niet mogelijk omdat het bijvoorbeeld te ver uit elkaar ligt ?

 

Gr.Lausz

Link naar reactie
Delen op andere sites


uit een ander forum:

 

 

"Iedereen weet dat een Triax 88 cm schotel prima voldoet om 4 satellieten te kunnen ontvangen via een multifeed rail en meerdere LNB's

Nu hield mij de vraag bezig wat is nou het maximale aantal LNB's wat je op de rail kunt zetten en hoeveel bereik is er mogelijk.
Uiteidelijk dus een 88 cm Triax op het dak gezet extra lange multifeed rail geplaatst en 6 lnb's erop gezet.

De bedoeling was om  van 0,8W Thor tot 28,2 Astra2 te kijken wat de mogelijkheden zijn
In de praktijk blijkt deze opstelling niet te werken, van 4,8 Sirus tot 28,2E gaat probleemloos maar wil je in een vaste opstelling bijvoorbeeld kijken naar sats tussen 0,8w en 28.2 oost is dit bijna niet te realiseren."

 

"Ook heb ik gemerkt dat door de constructie van de houder je de middansatelliet nooit nauwkeurig afgesteld krijgt omdat je de miden LNB of links of rechts in het centrum plaatst waardoor altijd een van de buiteste satellieten buiten de kijkhoek valt of net er tegen aan. 

 

"Als je de 28.2 niet wilt. 

Wel van 0.8 tot 23.5 is dit wel mogelijk?" 

 

"Dat is wel te doen maar je zal atijd aan een van de buitensatellieten concessies moeten doen qua signaal sterkte"

 

Lijkt mij dus dat van 0,8 west tot 19,2 oost zeker het proberen waard is.

En als je dan toch aan het uittesten bent zou ik de door jou gewenste combinatie ook proberen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...