Ga naar inhoud


Schotel richten met de GTMEDIA V8 BT05


andelun
Ga naar oplossing Opgelost door andelun,

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn schotel richten met de GTMEDIA V8 BT05. Ik krijg per LNB een signaalsterkte van ruim 90% en alleen bij 23.5 een kwaliteit van 30. Beneden geeft de ontvanger geen beeld. Graag advies.


Ik heb de bt05 op de LNB Astra 19.2 aangesloten. De bt05 liet direct zien dat het de Astra 19.2 is. Bij de transponders kwam geen zendernaam te staan. Ik heb 2 transponders geprobeerd.

Na wat schuiven had ik een signaalsterkte van 92% en een kwaliteit van 0. De kwaliteit werd niet hoger na wat proberen.

De 23.5 28.2 en 13 (hotbird) gaven ook een signaalsterkte van 90-92%. Alleen de 23.5 had een kwaliteit van 30%.

 

Beneden heb ik de ontvanger aangezet (aan/uitknop) maar geen ontvangst en geen signaal.

 

De korte handleiding maakt me ook niet zoveel wijzer. Graag advies. Alvast bedankt, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo te lezen staat de schotel niet op de juiste satelliet gericht, maar bijvoorbeeld op Hotbird.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik een transponder die enkel op jouw sateliet aanwezig is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Finder aangesloten op de LNB van Astra 19.2.De app gaf aan dat het de satelliet 19.2 is. Toen ik de Finder aansloot op de LNB van 23.5 gaf de app aan dat het satelliet 23.5 is. Idem bij de LNB's van 28.2 en 13. Dit gebeurde vanzelf. Dus ik nam aan dat het klopte, ook omdat de signaalsterkte ruim 90 werd na wat draaien.

Zit het toch anders? Dat de app willekeurig een satelliet aangeeft en dat ik handmatig dit in de app dan de juiste satelliet moet kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd 4 losse lnb's. Heb eind vorig jaar bij * de kabels en dysecqs vervangen en laten richten. Alles werkte - na een korte storing - goed tot de schotel door de aannemer van de buren verplaatst werd.

Ik ben nu op mijn volkstuin, herbouw schuur aan het voorbereiden, en weet niet zo het merk van de schotel. Het is een brede ovale. Vanavond of morgenochtend ga ik het dak op voor een foto.

aangepast door ceesv
Firmanaam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 30-3-2023 om 10:52, andelun zei:

Ik heb de Finder aangesloten op de LNB van Astra 19.2.De app gaf aan dat het de satelliet 19.2 is. Toen ik de Finder aansloot op de LNB van 23.5 gaf de app aan dat het satelliet 23.5 is. Idem bij de LNB's van 28.2 en 13. Dit gebeurde vanzelf.

Dan zou je ook beeld moeten hebben.

Sluit je ontvanger eens direct aan op de Astra 1 lnb en laat hem eens een zenderscan maken.

Ik ben benieuwd welke zenders er gevonden worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekeinde de handen vol - leuk- aan ons kleinkind van 3 dat logeert en maandag ga ik verder met de schotel en sluit de ontvanger direct aan op astra 1 lnb.

 

Maar wat betreft de signaalzoeker.

Als die aangesloten is op de lnb van astra 19.5 en zelf aangeeft dat het de 19.5 is. Dan na iets draaien een hogere signaalsterkte aangeeft maar nog geen kwaliteit. Horen er dan zendernamen bij de transponder te komen?

Moet ik elke transponder checken en evt de schotel bijdraaien of iets kantelen?

Kan dan de kwaliteit op 50+ komen?

Ik heb helaas geen idee wat wat is.

2 uren geleden, ceesv zei:

Dan zou je ook beeld moeten hebben.

Sluit je ontvanger eens direct aan op de Astra 1 lnb en laat hem eens een zenderscan maken.

Ik ben benieuwd welke zenders er gevonden worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet wat voor signaal zoeker je hebt.

De verschillende satellieten hebben transponders op identieke frequenties, maar met verschillende parameters.

Daarom, sluit een ontvanger aan op de Astra 1 lnb en laat die ontvanger een blindscan doen of een transponderscan.

Kijk dan eens wat die aan zenders vind, dan weet je naar welke satelliet die kijkt.

 

Wanneer je signaal zoeker iets herkent, moet je ook ontvangst hebben.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de bovenstaande heren gelijk hebben. Signaalsterkte kan hoog zijn maar waarschijnlijk kijk je inderdaad naar een verkeerde sat. Dus ook een verkeerde instelling van je finder voor dat kanaal. Frequentie kan juist zijn maar de rest van de instellingen moeten ook kloppen voordat je beeld hebt. FTA kanaal is ook handig voor beeld.

Of je zet de juiste instelling in je finder (die maar op 1 sat voorkomt) en zoekt daarmee verder tot je beeld hebt.

Of je doet een blindscan/transponderscan vergelijkt die met kingofsat om te zien op welke sat je de lnb gericht hebt.

 

Er zijn ook tooltjes waarmee je op je telefoon kan zien waar een sat ongeveer staat. Installeren op je telefoon en naar de lucht kijken dan zie je zo waar ze staan. (dan weet je waar je ongeveer naar moet richten)

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probeer anders eens op Dishpointer de richting van je centrale lnb te bepalen.

https://www.dishpointer.com/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...