Ga naar inhoud


Firewall welke poorten open/gesloten ivm bediening elders


Philips

Aanbevolen berichten

ik gebruik al lang mijn DM8000 en ik weet dat je een firewall kan instaleren maar weet niet of deze ook echt werkt.

Ook is me niet duidelijk welke poorten open dan wel dicht staan.

 

Soms wil ik mijn dreambox of afstand bedienen vanuit een andere locatie dan de thuisomgeving.

Dit kan o.a met OpenWebif is wat een mooie oplossing is.

 

Voordat ik dit wil moet ik mijn router aanpassen en zorgen dat ik enkele poorten open zet om met OpenWebif te werken 

voor de HTTP is dit port 0080 en voor de HTTPS port is dit  0443

 

Mijn vraag is, moet ik nog op een aantal zaken letten om te voorkomen dat de DM8000 door kwaadwillende bereikt kan worden? 

 

Zijn er ook nog andere te gebruiken oplossingen?

 

 

 

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet aan beginnen! De Firewall van de STB is geen enkele match (daar is zo'n STB ook nooit voor bedoeld). Uitsluitend via VPN verbinding laten maken van buiten naar binnen. Alleen simpel een poortje openzetten is vragen om problemen. Je box zit in no-time aan een IPTV servertje vast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie, het is me duidelijk dat OpenWebif buiten mijn netwerk bloedlink is, dus niet gebruiken. 

 

In de eigen netwerk omgeving is het geen probleem, maar ik loop toch nog tegen iets aan.

 

Ik kan alleen inloggen met root en passwd. Dat lijkt me niet handig dus wil ik graag via een user account inloggen. 

Is het mogelijk om op de dreambox een user account aan te maken die wel de OpenWebif functionaliteit kan gebruiken

maar dan uiteraard geen admin rechten heeft?

 

wie heeft zo iets in gebruik?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...