Ga naar inhoud


aanschaf van een Triax 78


pollegazon

Aanbevolen berichten

Als ik even zo vrij mag zijn hier in dit topic in te breken ? Het betreft eveneens de update van een schotelpark(je).

 

Ik overweeg de aanschaf van een Triax 78, ter vervanging van mijn Multytenne (4 posities), maar twijfel of ik er eentje zal nemen met een motor ofwel met losse LNB's. De satellieten waar we vooral op afstemmen zijn in volgorde van belangrijkheid de Astra 28 (Britse zenders), de 23 (Belgische zenders) en de 19 (Duitsers). Hotbird is een extraatje (wat ik nu heb), maar niet essentieel. Of neem ik toch beter een 88cm, omwille van de regenreserve ? Wat de vrouw betreft, is de doorsnee liefst zo klein mogelijk, de Multy hangt op dit moment redelijk discreet aan de zijgevel en dat kan best zo blijven. We hebben gelukkig vrij zicht op de diverse satposities.

 

Iemand eventueel een tip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste pollegazon

Als je toch geen al te grote schotel wilt hebben wegens het aanzicht, dan krijg je met een Triax 78 toch al flink wat meer signaal dan met een Multytenne.
Bedenk echter wel dat je met een Triax 78 smalle lnb's moet nemen. Dat kunnen bijv. ALPS zijn.
Smalle lnb's zijn in de regel toch wat gevoeliger voor regendruppels wat weer voor minder signaal zorgt als ze nat zijn.
Als je een Triax 78 neemt, zou je er ook de triple-lnb van CanalDigitaal op kunnen zetten. De regen-eigenschappen daarvan zijn te vergelijken met normale lnb's. Je kunt dan alleen de Hotbird niet ontvangen. Het mooie is dat het een compact blok is met vier aansluitingen.
Eventueel de schotel met een spuitbus in de kleur van de muur spuiten, ook de lnb-arm en bevestiging en steun. De schotel valt dan bijna niet op.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen woont, dan zou een draaibare schotel een optie kunnen zijn, woon je met meerdere mensen in huis, dan is een vaste opstelling geschikter zodat op verschillende plekken ongehinderd naar een bepaalde zender kan worden gekeken en eventueel opgenomen wordt zonder last te hebben dat de schotel wordt verdraaid. Een draaibare schotel naast een vaste schotel is dan handiger.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...