Ga naar inhoud


duo coaxs kabel gebruiken voor Vu duo + aansluiting


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een mooie VU duo plus aangeschaft enig tijd geleden met twee sat modules.

ik heb nu een schotel met 4 enkele lnb's er aan nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om dubbel lnb's te plaatsen en deze met een duo coaxs kabel naar de tuner te leiden.

dan zou ik beide tuners willen gebruiken om met een te kijken en de andere te gebruiken om op te nemen.

nu is eigenlijk mijn vraag bestaat er zoiets als duo coax kabel ik heb namelijk maar een kleine doorvoer voor de kabel.

zou dus de oude kabel willen verwijderen en gelijk de duo kabel dan mee trekken.

en heb je geen signaal overdracht van het ene naar de andere kabel in de duo kabel.

tevens is mijn vraag wat voor een type switch ik moet gebruiken bij de schotel.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste peterksr

Lnb's met twee aansluitingen kunnen breder zijn dan  lnb's met één aansluiting. Een mooi voorbeeld hiervan is de ALPS-lnb.
Het is dus belangrijk eerst eens even op te geven welke schotel je gebruikt en welke lnb's.

Natuurlijk bestaat er dunne coaxkabel die dubbel is uitgevoerd maar dunne coax geeft wel meer verlies. Hoe lang is de coaxkabel ongeveer van je schotel naar de ontvanger?
 

post-60869-0-99953600-1455365117.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste peterksr

 

Lnb's met twee aansluitingen kunnen breder zijn dan  lnb's met één aansluiting. Een mooi voorbeeld hiervan is de ALPS-lnb.

Het is dus belangrijk eerst eens even op te geven welke schotel je gebruikt en welke lnb's.

 

Natuurlijk bestaat er dunne coaxkabel die dubbel is uitgevoerd maar dunne coax geeft wel meer verlies. Hoe lang is de coaxkabel ongeveer van je schotel naar de ontvanger?

 

 

hallo,

 

heb een foto als bijlage toegevoegd dan nog de vraag wat voor diseq moet ik gebruiken om de schotelkabels aan te bevestigen.

bedoel het witte kastje wat nu onder de schotel zit.

kabel lengte is tussen 20 en 25 mtr.

 

gr peter

post-35918-0-30804500-1455367824.jpg

aangepast door peterksr

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Visiosat Bisat is het geen probleem om daar ALPS-twin-lnb's op te plaatsen. Een ander merk merk smalle lnb kan natuurlijk ook.
Zelf zou ik voor de Hotbird en de Astra 23,5 een Inverto Black Ultra twin gebruiken en voor de Astra 19,2 en 28,2 een Alps-twin.

Je moet nog een tweede 4/1 diseqc-switch aanschaffen die je moet gebruiken voor de tweede aansluiting op alle vier de lnb's.

Er bestaan ook dubbele 4/1 diseqc-switches. Dan zitten er twee 4/1 diseqc-switches in één behuizing, zie o.a.: http://www.emp-centauri.cz/inc/pdfcreate.php?lang=en&id=215
of de Axing SPU 82-00 zie: http://www.axing.com/download/BAs/BA_SPU%2021_41-02_52-00_82-00.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de info nog een vraagje over twin coax kabel als je die wilt aansluiten zijn die verschillend van kleur in of allebei wit.

ik kan me voorstellen dat als je de kabel aan de ene kant aansluit dat je dan niet weet wat je aan de andere kant van de kabel aansluit.

of moet je dit gewoon uittesten met wel of geen beeld via de ontvanger.

 

gr Peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...