Ga naar inhoud


iPhone als modem voor mobiel LAN


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb in de auto een Parrot ASteroid tablet die via de iPhone over een Internetverbinding beschikt. Nu wil ik de oude camera/monitor van de trailer vervangen door een IP camera. Op het garagepad met toegang tot het eigen LAN werkt dat prima, maar natuurlijk wil ik dit onderweg kunnen gebruiken. Probleem is dat de Parrot maar 1 IP verbinding kan onderhouden. Met een simpele router en de IP cam's in een klein LAN kan de Asteroid prima inloggen op de camera's maar dan is er geen Internet beschikbaar voor bijv. de navigatie. Ook de iPhone kan natuurlijk inloggen op dat LAN maar hoe kan deze de Internetverbinding dan beschikbaar maken voor de Parrot. De Parrot kan namelijk niet tegelijk op een LAN via WiFi en via BT naar de iPhone.

De iPhone moet dus als modem gaan functioneren voor het LAN (en niet enkel voor de Parrot al zal deze de enige zijn die het gebruikt).

 

Hoe dit voor elkaar te krijgen?

Ik kan natuurlijk een Fritzbox met 4G installeren, maar da's een beetje overkill en kost een extra abbo. ;-)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een mifi routertje op 3 of 4G? Vindt je soms voor 30à40€. Die heeft een modem en router.

Nadeel: je hebt nog een extra sim kaart nodig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep,die oplossing had ik ook gevonden, uit begeleidende teksten is mij echter niet duidelijk of de aangesloten apparaten ook onderling kunnen communiceren, kom alleen teksten tegen als tot 8 devices kunnen Internet op.

En afgezien daarvan, ik zoek een oplossing zonder extra abbo. Ik zou de duocard kunnen gebruiken, maar die mogen niet samen aan staan. Alhoewel al lang geleden, had een vast ingebouwd toestel met 5W vermogen, die pakte probleemloos de verbinding over van de handset, maar als die vast ingebouwde uitging, pakte de handset zonder herstart niet weer de verbinding op.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...