Ga naar inhoud


Samsung Ci+ module


Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt om een nieuwe tv aan te kopen. Het zou de Samsung 55ks8000 zijn. Deze heeft twee tuners (DVB-C, DVB-S en DVB-T).

Volgens Samsung zou ik mijn Vu+solo2 dan niet meer moeten gebruiken om TV Vlaanderen te kijken. het zou dan moeten werken met een Ci+ module.

 

Ik heb hier een paar vraagjes over.

 

Klopt dit wat ze zeggen, iemand ervaring mee? Ik heb ook wel een Chess multiswitch 17/6 staan en weet niet of deze hiermee overweg kan. 

 

Kan ik dan ook naar een zender kijken en bv een programma opnemen van een andere zender naar mijn nas?

 

Ik zou dan ook mijn Vu+solo2 dan naar de keuken verhuizen om daar tv te kijken. Hoe kan ik daar dan TV Vlaanderen bekijken zonder een 2de kaart te moeten aanschaffen?

aangepast door dream timmy
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je moet niets, je kan ook je Vu+ via een HDMI kabel aansluiten op de Samsung tv en de tuners in de Samsung niet gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom gewoon je Samsung als monitor gebruiken en je Vu+ als satelliet ontvanger blijven gebruiken.

Zo doe ik dat thuis ook.

Alleen de tv om mijn 2e honk maakt gebruik van de ingebouwde tuner, omdat op die plek tv kijken een secundaire aangelegenheid is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké bedankt voor de info. Jullie raden het dus niet aan om de tuners te gebruiken door de beperkte mogelijkheden. Ik had ondertussen het volgende gevonden voor de iinstellingen voor de switch https://www.youtube.com/watch?v=ViKE0zaEMXw

 

De tv kan wel opnames maken, maar alleen via usb lees ik zopas, en als de Ci+ maar 1 zender kan coderen is dit ook niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...