Ga naar inhoud


dreambox 500


deree44
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

Ziggo frequentie is landelijk:

474 Mhz

6875 Symbolrate

QAM64

 

Als je in oud UPC gebied woont

164Mhz

6900 Symbolrate

QAM64

NetwerkID per regio 43132

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een kabel-tuner?

 

Dan hoort dit topic niet onder het forum satelliet-ontvangst, lijkt me....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dan zit ik niet goed is voor de kabel maar met een drembox 500 c kan je geen id invullen

sta nergens in de handscan ....

 

 

Ziggo frequentie is landelijk:

 

 

474 Mhz
6875 Symbolrate
QAM64

Als je in oud UPC gebied woont
164Mhz
6900 Symbolrate
QAM64
NetwerkID per regio 43132

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Gast Mimisiku

Dat is het nadeel van Enigma1....Er zal een passende cable.xml geplaatst moeten worden.. Persoonlijk denk ik dat je beter voor €99 een Mut@ntHD500C kunt gaan aanschaffen. Aan die DM500C heb je nagenoeg niets meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

 

 

Er zal een passende cable.xml geplaatst moeten worden

 

 

Zou jij eens een cable.xml van je zelf hier kunnen posten op het forum s.v.p. zodat we daar eens naar kunnen kijken ?

 

Als het goed is worden op een HD ontvanger ook de SD kanalen ingescand.

 

Of, misschien weet jij de Transponder Frequentie van Rotterdam voor Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 7 en SBS 6 ?

 

Vervelend die verschillende gebieden als je zelf in een ander gebied woonachtig bent.

 

De afstand is te groot om even bij Topic starter langs te gaan, inmiddels zijn we via PM al 2 dagen aan het proberen e.e.a. werkend te krijgen. Ik heb zelf al een Dreambox 500 S van stal gehaald om te kijken hoe het menu er uit ziet.

 

Bijv. dank, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Met alle plezier.. Alleen woon ik in regio Haarlem... Is ook oud Joepiezie gebied. Ik scan dus ook met de 164Mhz, 6900, QAM64, 43136

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Eeeeeehh. Dat is dus inmiddels allemaal Ziggo :) UPC bestaat immers niet meer.... En die lijst komt uiteraard uit mijn Mut@nt HD500C. Dus puur kabel, geen satelliet. Je krijgt dus de frequenties die gelden voor de regio Noord-Holland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit mij bij Mimisiku aan, leg gewoon wat centjes opzij voor een E2 ontvanger als je graag kijkt met een Enigma ontvanger. Zelfs als je nog een oude (lees: geen HD) televisie hebt is het een vooruitgang qua gebruiksgemak en ook de beeldkwaliteit. Heb je wel al een wat moderne televisie dan is die 500 gewoon zonde van het beeld van je televisie.

 

Alle moeite die je nu doet is zonde van je tijd. Als er later weer wat frequenties door elkaar gegooid worden kun je wéér op zoek naar de juiste gegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...