Ga naar inhoud


Ontvangst Astra HD op Hotbird 13E


Prawo

Aanbevolen berichten

De MTI lnb in mijn vaste Visiosat schotel bleek na ongeveer een jaar stuk. Die heb ik deze week laten vervangen voor een lnb van Smart (dat was degene die de monteur bij zich had).
Bij die gelegenheid heb ik de schotel laten verdraaien van astra 2 naar Hotbird (waar thuis inmiddels het meeste naar wordt gekeken).

 

Vandaag merkte ik dat het beeld op de Franse versie van Arte HD (11.681-H-27.000) behoorlijk stoort. Hetzelfde geldt voor een testsignaal op 11.662-V-27.500.

Het is hier weliswaar flink bewolk maar op andere transponders hebben er geen last van.
De overige HD zenders op HB 13E (behalve de twee La7 op 12.539-V-27500 die ik helemaal niet ontvang) daaronder Spoza TV dat ook in 8psk uitzendt, ontvang ik zonder storing. Zie dit lijstje: http://nl.kingofsat.net/freqs.php?&sat=90&standard=All&hdtv=1&ordre=freq&filtre=Clear

 

Op mijn draaibare schotel heb ik wel ongestoorde ontvangst. Het verschil in kwaliteit signaal is rond 25 (58 en 85 volgens de Samsung tv)

 

Zou ik de monteur terug moeten laten komen voor een betere afstelling van de vaste schotel?
Is er iets anders wat ik nog kan verifiëren?

 
aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar je zegt dat het via de draaibare schotel wel lukt ,

lijkt me het probleem op te lossen is door de LNB wat "rechter" zetten ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instraling DECT of GSM/4G verkeer?

 

Zou dit dan ook niet voor een of meer andere transponders moeten gelden?

Aangezien het verschijnsel zich maar soms voordoet en dan bij bij stevige bewolking en regen.

Wat zijn de zwakkere transponders op HotBird zodat ik die eens kan bekijken?

 

De DECT telefoon uitzetten geeft geen verschil. Met de nabijgelegen 4G mast kan ik uiteraard niets doen, maar op Digitenne lijkt deze niet te storen.

 

@cookie monster: de draaibare schotel is wel een maatje groter.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...