Ga naar inhoud


geen beeld canaldigitaal


lverstappenl

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken krijg ik geen beeld meer op de canal digitaal (hd) zenders (afstemmen mislukt). Smartcard gecontroleerd in andere ontvangers, en die doet het gewoon. Andere smartcard geprobeerd, ook geen beeld. nieuwe andere versie van cccam geprobeerd, oscam geprobeerd, andere image newnigma geinstalleerd, nieuwe zenderlijst geprobeerd, allemaal geen effect. Cccam ziet de smartcard wel, maar toch krijg ik geen beeld. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik heb het zelfde probleem met zowel een smartcard (Volledig abonnement) en een CI+ Module.

Verschillende dreamboxen geprobeerd (DM600PVR DM7020HD DM7000) zonder cardsharing, dus kaarten rechtstreeks in Dreambox.

 

Bij allen wordt wel de zenderlijst geladen inclusief de Nederlandse HD zenders, zie ik het scherm ook dat er gebruik gemaakt wordt van de kaart (Onderin het scherm gele afbeelding voor gecodeerde zender).

Echter blijft het beeld zwart en heb geen geluid.

 

Zowel CI-module als kaart werken wel in een andere HD-reciever en geeft dan perfect beeld.

Het punt is dat deze weer terug moet naar de camping en ik de dreamboxen thuis wil gaan inzetten (Zonder card-sharing) gewoon kaart uit de ene en gebruiken in de andere.

 

Wie kan helpen, of heeft tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

DM600 en DM7000 zijn MPEG2 ontvangers. Die gaan geen HD kanalen weergeven. De DM7020HD kan zowel via de CI alswel de interne kaartlezer beeld geven. Kwestie van een correcte zenderlijst inladen dan wel inscannen. Let erop dat Canal Digitaal op 31-05 een 3-tal transponders heeft omgezet van 27.500 naar 29.900 msymbols en 8PSK. Dus eventueel aanpassen in de box..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...