Ga naar inhoud


TRIAX 64 met CD Triple quad


Ambrus

Aanbevolen berichten


Ja FelixB TOENDERTIJD, ja vroeger was de Multyutenne een goede schotel maar sinds dat CanalDigitaal op de Astra 23,5 zit NIET MEER!!

 

 

Geen ervaring mee, nog nooit zo'n Multi-dinges gehad, dus zou niet weten waar je op doelt of überhaupt heen wit ;)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel te zeggen is, hoe kun je berekenen hoe ver de schotel van een obstakel moet staan, b.v ik heb een boom of wat dan ook van 10 meter hoog, ik ben al op zoek geweest maar kan geen info vinden om dit zelf te berekenen, elevatie is gem. 29 gr op de astra3 in Nederland maar hoe dan verder?

 

Met Satlex digitaal daar staat een hindernis elevatie. http://www.***geen-reclame***/nl/elobst_calc.html

Bij afstand hindernis vul je de hoogte van de boom 10 meter in,

Bij hoogte hindernis vul je niets in,

Bij elevatiehoek doe je het omgekeerde namelijk 90 graden --29 graden = 61 graden invullen,

klik dan op bereken, dan krijg je bij hoogte van de hindernis de afstand tot de boom van 10 meter hoog.

http://www.***geen-reclame***/nl/elobst_calc-params.html?calc_by=by_e&d=10&h=&e=61

http://www.***geen-reclame***/nl/elobst_calc-params.html?calc_by=by_e&d=18&h=&e=29

aangepast door satkijker

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje bedoelt wat ik ook eerder heb gehad de originele triplesat van 45 cm, deze is lijkend op de multitenne maar dan met hotbird

 

Ahja, op die manier .. Maar zoals ik al zei, heb zelf geen ervaring met die multitenne ;)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, waarom zullen we moeilijk doen als het makkelijk kan.
Ga gewoon naar Dishpointer.com en klik "show obstacle (line of sight checker)" aan.
Dan kun je de afstand zien tot aan het obstakel (bijv. de boom) en hoeveel hoger die mag zijn t.o.v. de schotel bij de gekozen satelliet die je wilt ontvangen, zie bijlage 1.
Het probleem is alleen dat je vaak niet makkelijk weet hoe hoog een boom is maar daar zijn ook weer trucjes voor.

Soms kun je ook deze site gebruiken: http://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.php
zie bijlage 2.
 

post-60869-0-93989900-1468178745_thumb.png

post-60869-0-03181900-1468178824_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij twee foto's gemaakt met de app SatFinder Lite voor iPad (deze Lite versie is gratis).

De eerste opname vlak achter de schotel. A1 staat rechts tegen de boomtak aan.

 

 

post-40000-0-44803100-1468348979_thumb.jpg

 

De tweede foto genomen ruim een meter naar links op het dak. A1 staat nu prettig naar links, nog niet ten koste van A2. De tak onder A2 kan ik weghalen, is van een dennenboom in eigen tuin.

 

post-40000-0-17201900-1468349072_thumb.jpg

 

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier kun je wat mee.
De tweede foto is prima. De Astra 23,5 is redelijk veilig, de Astra 28,2 kan nog last hebben van die tak als het hard waait.
Niet onverstandig om het laatste stuk van die tak af te zagen. Dat zie je bijna niet eens. Misschien is de foto op stahoogte genomen en niet op schotelhoogte. Dan moet je het laatste stuk van die tak zeker afzagen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schotel verplaatst, met prima resultaat. Een meter naar links en een meter naar voren  maakt het verschil (suggestie van Sat4all verslaafd) en het werken met de app was ook een openbaring (Sprietje). Dank voor alle adviezen.

 

A2 97% zoals eerder, A3 95% zoals eerder, en A1 nu 97% (was 82).

 

Groeten,

 

 Ambrus

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...